اولین جلسه كمیسیون امنیت عمومی در فضای مجازی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد،"غلامحسین دشتی" در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله صدوقی(رض) و امام جمعه فقید یزد، حضور حماسی مردم در انتخابات 24 خرداد را یادآور شد و اظهار داشت: این حماسه سیاسی باید تداوم داشته باشد و حماسه اقتصادی نیز شكل خواهد گرفت.

 

وی در تشریح فعالیت كمیسیون امنیت عمومی در فضای مجازی خاطر نشان كرد: این كمیسیون در راستای مراقبت از فضای مجازی و نظارت بر مراكز ارائه خدمات اینترنتی فعالیت می كند.

 

این مقام مسئول با اشاره به تهدیداتی كه در كافی نت ها در حوزه های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... صورت می پذیرد، جلوگیری از فعالیت كافی نت های بدون پروانه و بدون مجوز را خواستار شد.

 

معاون استاندار ادامه داد: تا دو ماه آینده همه كافی نت ها پروانه دار و بعد از آن با مراكز بدون پروانه برخورد خواهد شد.

 

دشتی افزود: با توجه به حساسیت فعالیت كافی نت ها از این پس صلاحیت صاحبان این مراكز از لحاظ فنی و...  با دقت بیشتری بررسی خواهد شد.

 

وی با بیان اینكه موافق جریان اطلاع رسانی آزاد و بهره برداری علمی و فرهنگی از فضای مجازی هستیم خاطر نشان كرد:  لازم است برای جلوگیری از فعالیت افراد سودجو مراقبت هایی در این حوزه صورت پذیرد.

 

وی همچنین در خصوص فعالیت های سایت ها و وبلاگ های خبری گفت: اطلاعات سایت های مجاز به فعالیت در حوزه اطلاع رسانی و انتشار اخبار از طریق اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام شده است كه عموم میتوانند با مراجعه به سایت www.samandehi.ir و www.rasaneh-gov.ir اسامی  سایت های دارای مجوز را مشاهده نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا