يزدفردا   ؛ در ماه گذشته برای اولین بار دو کوهنورد زن یزدی آرارات ترکیه را فتح کردند


به گزارش گروه خبر ورزشي يزدفردا "زهرا حنیف نژاد ، یکی از این کوهنوردان در خصوص فتح قله آرارات گفت: این قله توسط گروه کوهنوردی ایران در هوایی نسبتا مطلوب فتح شد که در این صعود من و سمیه حسن آبادی از استان یزد حضور داشتیم.
وی افزود: در این صعود 5 نفر از استان تهران همراه ما بودند که پنجج روز به طول انجامید.
حنیف نژاد با اشاره به اینکه گروه های کوهنوردی از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلیس و ترکیه نیز برای صعود به آرارات آمده بودند ادامه داد: گروه کوهنوردی ایران همزمان با گروه کوهنوردی کشور آلمان و ترکیه قله را فتح کرد.
وی در خصوص سابقه خود در زمینه کوهنوردی عنوان کرد: سه سال است به طور حرفه ای در این رشته کارمی کنم و قبل از آن به صورت تفریحی با خانواده ام کوهنوردی می کردم.
زهرا حنیف نژاد بر لزوم آمادگی جسمانی در رشته کوهنوردی برای افراد علاقمند تاکید کرد و اظهار داشت: قبل از این در رشته رزمی کن فو کار می کردم که برای بدنسازی موثر بود و همچنین در دوره های سنگ نوردی نیز آموزش دیده ام.
صعود به قله های شیرکوه، برفخانه طزرجان و گاو گوساله در یزد، صعود قله های دماوند، بلندترین قله ایران که برای اولین بار دراین صعود زنان یزدی حضور داشتند، صعود به علم کوه در کلاردشت به عنوان دومین قله بلند ایران و صعود به قله گنو بندرعباس در کارنامه کوهنوردی این جوان ورزشکار یزدی وجود دارد.

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا