شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با انتشار اطلاعیه‌ای از عموم مردم آگاه و ولایتمدار استان برای حضور پرشور در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر دعوت کرد.
به گزارش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد، این شورا با صدور اطلاعیه ای از مردم استان دعوت کرد تا در مراسمی که ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ ششم تیر ماه سالجاری در کنار تربت پاک چهارمین شهید محراب –حضرت آیت الله صدوقی (ع)-و مسجد روضه محمدیه برگزار می گردد شرکت یابند.
در این اطلاعیه آمده است؛‌ حادثه هفتم تیر به رغم خسارت فراوان و سهمگینی که در اثر شهادت نخبگان جامعه داشت نقش ویژه ای در تکوین و تداوم انقلاب اسلامی ایجاد نموده و به «انقلاب سوم» معروف گردید. بی شک شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش و شهدای ترور انقلاب اسلامی، زمینه محو کوردلان منافق و رسوائی فتنه های نیروهای پیاده نظام استکبار جهانی را  فراهم می نماید.
این شورا در ادامه اطلاعیه خود آورده است: آیت الله شهید دکتر محمد حسین بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار حضرت امام خمینی، نقش حائز اهمیتی در پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی داشت. قدرت استدلال و منطق، بیان نافذ و شیوا، اجتهاد پویا و بهره گیری از دانش روز، از او شخصیتی جامع نگر ساخته بود. نقش ممتاز و برجسته شهید بهشتی در تشکیل مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی، تأسیس و ایجاد قوه قضائیه، تشکیل جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی همه بیانگر اقدامات و تفکرات عمیق و انقلابی شهید مظلوم بود. نقش پیشتازانه او در حمایت از نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای انقلابی، مبارزه با انحراف و تأویل و تفسیرهای التقاطی، مقابله با گروهک های الحادی و منافق موجب شده بود که بهشتی ملجأ و پناهگاه نیروهای انقلاب قرار گرفته و اوج نقطه حملات، تخریب، توهین و افتراء ضد انقلاب واقع شود.
دشمنان انقلاب بیش از هر کس متوجه شخصیت شهید بهشتی بودند چراکه او نماد اقتدار، صلابت، قدرت، منطق، دینداری، مردم سالاری و آزادی طلبی بود. همه سجایای اخلاقی موجود در سیدالشهدای انقلاب اسلامی موجب شد که امام خمینی(ره) در فراق او چون ابر ببارد و بهشتی را یک امت بخواند و شهادت او را در برابر مظلومیتش ناچیز شمارد. گرامیداشت یوم الله هفتم تیر علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و هفتاد و دو کبوتر خونین بال انقلاب اسلامی، معرفی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم و افشاء چهره کریه و مزدورانه منافقین و گروهک های وابسته به استکبار می باشد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در پایان اطلاعیه خود سی و دومین سالگشت حادثه ی هفتم تیر و شهادت آیت الله دکتر سید محمد حسین بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران صدیق امام خمینی(ره) را گرامی داشته و تقدیم دو شهید هفتم تیر در استان یزد -شهیدان سیدرضا و سیدمحمد پاکنژاد- را سندی ماندگار بر همراهی مردم ولایتمدار استان یزد با آموزه های اصیل امام خمینی(ره) در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی می داند.
گفتنی است، مراسم عطرافشانی و غباروبی مزار شهیدان عصر روز پنجشنبه مورخ ششم تیرماه سالجاری به مناسبت هفتم تیر و یازده تیر ماه سالروز شهادت شیخ الشهدای انقلاب - حضرت آیت الله صدوقی (ره)- با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فرشاد به شرح زیر است:
ساعت 18 غباروبی و عطر افشانی از تربت پاک چهارمین شهید محراب در مسجد روضه محمدیه
ساعت30/ 18 در کنار گلزار شهدای خلدبرین و قبور پاک و مطهر دو شهید فاجعه هفتم تیر استان یزد –شهیدان سیدرضا و سیدمحمد پاکنژاد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا