علی آبادی:خبرها حکایت از رایزنی یکی ازفعالان سیاسی با فرمانداران دولت احمدی نژاد در استان یزد برای ابقاء یا ترقی در دولت روحانی دارد.

یزدفردا "علی آبادی:خبرها حکایت از رایزنی یکی ازفعالان سیاسی با فرمانداران دولت احمدی نژاد در استان یزد برای ابقاء یا ترقی در دولت روحانی دارد.

انتشار خبر های انتخابات  ریاست جمهوری یازدهم ایران که از سال قبل در رسانه ها کلیک خورد ،یا بهتراست بگوییم  از سال 88 و بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم ،که  انتخاب عجولانه مشایی توسط دکتر احمدی  نژاد برای معاون اولی  خود و مخالفت های گسترده با آن ، بهترین گواه نویسنده  برای  آغاز تلاش ها برای فتح کرسی خدمتگزاری ریاست جمهوری یازدهم  توسط سیاسیون ، بعد از انتخابات 88 است .

به هر حال ازلحاظ  خبری شاید بتوان  اخبار انتخابات ریاست جمهوری را  در قالب 7بخش  زیر دنبال کرد .

1-خبر های بعد از انتخابات قبلی تا ثبت نام کاندیداها که از آن به سلامت عبور کردیم

2-خبرهای  لحظه ثبت نام تا لحظه اعلام  اسامی تایید صلاحیت شدگان و یا اعلام اسامی  قطعی نامزد هایی  که صلاحیت آنها  احراز شده  است که آن هم با نمره قبولی رسانه ها پاس شد .

3-خبر های پس از اعلام  اسامی نامزد ها  تا پایان  تبلیغات  رسمی  نامزد ها که حضور پرشور مردم نمره بیست رسانه های کشور بود .

4-آغاز برگزاری  انتخابات  تا اعلام نتایج  قطعی که به حمدالله با شادمانی مردم ایران سپری شد .

5-پایان انتخابات  تا تنفیذ حکم ریاست جمهوری و سوگند در مجلس که مرحله ثبت این یادداشت است .

6-بعد از سوگند تا اعلام اسامی کابینه به مجلس و رای اعتماد به وزراء که تداخل زیادی با مرحله پنجم دارد .

7-شروع به کار رسمی دولت  تا ثبت نام دوره بعد که یکی از هیجانی ترین و حیاتی  ترین قسمت های این سریال هفت قسمتی برای کشور است .

در مرحله پنجم خبری یازدهمین  انتخابات  ریاست جمهوری ایران قرار داریم  و طبق عرف این مرحله سیاسیون هم طیف با پیروز انتخابات تلاش می نمایند تا با اتکا به تلاش های خود در زمان انتخابات وبا توسل به  واسطه های سیاسی خود را بدنه اجرایی دولت بچسبانند و اگر شد در بین وزرای کابینه جایی برای خود و یا مهره های نزدیک به خود باز کنند و از قافله عقب نمانند .

البته از مدیران دولت قبلی  هم در بین این افراد وجود خواهند داشت که در صورت پیروزی کاندیدای هم طیف با دولت قبلی خود را توانمند تر از آنچه بوده اند نشان داده  و اگر در طیف مقابل قرار دارند خود را  از جمله مدیرانی معرفی کنند که تنها بر اساس شایسته سالاری در آن پست قرار گرفته  و علاقه به ایران و مردم  دلیل حضور در سمت فعلی اشان و همراهی با بالا دستی هایی که عقایشان را قبول نداشته است و به قول رییس جمهور منتخب به واسطه داشتن بلیط سوار بر اتوبوس دولت قبلی شده اند .

خلاصه این تلاش ها در سطح کلان کشور با قدرت هر چه تمام توسط نمایندگان مردم در مجلس و سیاسیون حرفه ای کشور و بعضا دلالان سیاسی یا بتوان گفت بلیط فروشان ایستگاه دولت صورت می گیرد .

البته این تلاش های مرکز نشینان به منزله بیکار بودن به قول پایتخت نشینان شهرستانی ها ویا به قول شهرستانی ها، استانی های کشور نیست .

نمایندگان محترم استان ها این روز ها روز های پرکاری دارند و علاوه بر بازی در سطح ملی در سطح استان ها و شهرستان های حوزه انتخابیه خود با تمام توان در پی لابی برای پیدا کردن بهترین گزینه ها از بین هم طیف های  سیاسی خود برای تصدی مدیرکلی ،معاونت های مدیران کل ها ،مدیران شهرستان ها و بخش ها  و ....هستند  و روزی نیست که لیست بلند بالایی را دریافت نکنند و نسبت به ارزیابی لیست ها برنیایند .

در این بین اگر بلیط فروشان شهرستانی را نادیده بگیریم، قطعا خطای فاحشی را مرتکب شده ایم ،چون بلیط فروشان نقش ویژه ای در انتخاب های صورت گرفته خواهند داشت و چه بسیارند علاقمندان به مدیریت  که تعهدات غیر قابل انجامی را به عزیزان بلیط فروش باید بدهند، که شاید در لیست آنها قرار بگیرند و شاید نمدی به اندازه سر آنها نیز مالیده شود و کلاهی مدیرانه بر سر آنها نیز قرار گیرد .

شنیده های یزدفردا  حاکی از آن است که یکی از فعالان سیاسی استان یزد از فرمانداران  و بخشداران دولت اجمدی نژاد کار را شروع کرده و برای ابقاء و یا ترقی در دولت جدید   مذاکراتی را انجام داده  و در صورت کسب  نمره قابل قبول توسط مدیران فعلی به آنها قول قرار گرفتن در لیست مدیران دولت جدید را داده و لیستی چند نفره از نزدیکان و افرادی که تمایل به خرید بلیط اتوبوس دولت جدید را دارند تهیه و پس از انجام مذاکرات اولیه قول قرار گرفتن آنها را در لیست مدیران جدید را داده و آنها را به دنبال انجام مقدمات  تغییر پست و شغلشان  می فرستد.

همین شنیده ها و مستنداتی که بعضا در رسانه ها نیزرد پایی از آنها می توان یافت، حکایت از آن دارد که عزیزانی که خود را تصمیم گیرنده نهایی دراستان می دانند، از بسته شدن لیست مدیران کل استان خبر داده و از وزیدن "باد حزبی" و یابه قول خودشان "حزب باد "  در ادارات کل استان ،استانداری نیز داده و اعلام قطعی اسامی مدیران کل و استاندار یزد را به زمانی در آینده ای نزدیک موکول کرده است  البته هر چه فکر کردیم نتوانستیم تصور کنیم که چگونه حزب باد می وزد!و انگار نویسنده  مطلب منظورشان چیز دیگری بوده است ولی آن چه که قطعی می توان برداشت کرد مخاطب  مطلب اعضای محترم حزب باد استان در استانداری یزد بوده اند که با توجه به وزیدن باد، حزب سیاسی و کاری خود را انتخاب می کنند و تنها ملاک و اعتقادشان و ایمانشان"وزش باد" است که به به آن پیوسته حرکت خود را با آن همسو کنند.

خبرهایی دیگر حکایت از نشست پنج نفره متشکل از نماینده محترم اصلاح طلب استان،نماینده سابق اصلاح طلب استان،استانداراسبق اصلاح طلب استان ،و دو تن از فعالان سیاسی که یکی از این عزیزان در دولت دهم هم نقش  داشته است برای قطعی کردن لیست مدیران استان یزد در تهران دارد که البته بیشتر شنیده های ما توسط منابع مطلع مهر تایید خورده است .

البته اینکه  هنوزدولت تشکیل نشده و بدون وزیر و کابینه، چگونه مدیران انتخاب وبر مسند مدیریت می نشینند ؟  خود سئوالی است که هنوز جوابی برای آن نیافته ایم.

اینکه چگونه وزیر کشوری که در آینده توسط جناب دکتر روحانی به مجلس معرفی خواهد شد و از کنکور رای اعتماد نمایندگان مجلس نمره قبولی خواهد گرفت،  استاندار انتخاب شده را به عنوان نماینده ارشد خود در استان ها می پذیرد ؟

  چگونه استانداری که قرار است توسط کانال ها ی مختلف به وزیر کشور معرفی شود و سپس رای اعتماد دستگاه های نظارتی ،نمایندگان مردم در مجلس و همچنین ائمه محترم جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان ها را برای تصدی این پست دریافت می نماید و در مصاحبه تخصصی این سمت حساس نمره قبولی را دریافت کرده ، بدون هیچ اظهار نظر و اراده ای مدیران از پیش تعیین شده را مدیرکل کابینه خود دراستان خواهد نمود ؟

از جمله سئوال های  مهمی است که در آینده به دنبال پاسخ آن خواهیم بود.

تا بعد.....................


یزدفردا به عنوان رسانه ای مردمی آمادگی خود برای انعکاس  تمامی نظرات وتفکرات فعالان سیاسی استان را اعلام داشته و البته انعکاس نظرات افراد با نام حقیقی افراد و به عنوان نظرات شخصی افراد نه دیدگاه رسانه  صورت خواهد گرفت .و امید واریم تمامی فعالین سیاسی و اجتماعی نظرات و پیشنهادات خود را انعکاس داده و قطعا متولیانی خواهند بود که جمع بندی نظرات را انجام داده و در انتخابات خود برای اداره استان مد نظر قرار دهند و انشالله با یاری هموطنان ایرانی  بتوانیم انعکاس دهنده نظرات واقعی جامعه باشیم و متولیان امر نیز فراغ از سلیقه و حق انتخاب خود پیشنهادات سازنده و همچنین انتظارات به حق جامعه را ملاک تصمیم گیری های خود قرار دهند . 



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا