سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می گوید برخی جریانات و گروه های سیاسی با مطرح کردن مکرر لیست هاو فهرست ها در سایت هایشان، به دنبال سهم خواهی و مصادره دولت آینده هستند، این در حالی است که روحانی چندین بار تاکید کرده اعتدال گراست و پیروزی روحانی مدیون گفتمان اعتدال است.


سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در مورد شاخص های کابینه دولت روحانی گفت: مهمترین شاخصه های کابینه یازدهم، همانطور که بارها آقای روحانی گفته است فراجناحی بودن است که در آن عنصر شایسته سالاری، اصلی ترین شاخص است.

وی افزود: در دولت آقای روحانی، قطعا شاهد جناح زدگی و تغییرات اتوبوسی مدیران نخواهیم بود. کابینه دکتر روحانی کابینه ای فراجناحی است نه سهامی عام که هر جریان و گروهی بخواهد خود را صاحب آن بداند.

وی در گفتگو با شبکه ایران ادامه داد: می بایست مطابق آموزه های اسلام، همچنین با توجه به اینکه کشورمان از منظر جامعه شناسی در مرحله گذار است بهترین ها و شایسته ترین ها انتخاب شوند، علاوه بر این وزیران دولت آینده می بایست از انباشت تجربه قیاسی و مدیریتی قابل توجهی برخوردار باشند.

به گفته دهقان نگاهی به کارنامه برخی دولت های پیشین نشان می دهد نباید وزارتخانه جایی برای کارآموزی باشد بلکه در این سمت بسیار مهم است که افراد مراتب مدیریت اجرایی را پله به پله طی کرده باشند و با شایستگی به این عنوان دست یافته باشند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ادامه به تعبیری از باهنر که کابینه روحانی کابینه ژنرال هاست اشاره کرد و افزود: باید این تعبیر را پذیرفت و اذعان داشت با توجه به اینکه دولت روحانی دولت تدبیر و امید است مدیران کلان آینده باید از مدیریت قوی نیز برخوردار باشند تا بتوانند با خلاقیت امور جاری را پیش ببرند.

وی به لیست های منتشر شده از سوی برخی سایت ها و مطبوعات در مورد چینش دولت آینده اشاره کرد و گفت: چینشن کابینه هنوز در مرحله مقدماتی است و تا ترکیب نهایی فاصله زیاد است. لذا اعتبار لیست های مطرح شده را صرفا می توان 20 تا 30 درصد دانست. البته جالب اینجاست در برخی لیست ها نام کسانی دیده می شود که هم اکنون در خارج از کشور هستند یا اینکه هنوز هم معتقدند فرد اصلح شخص دیگری بوده است .

دهقان تصریح کرد: به نظر می رسد فراسوی جنبه ژورنالیستی این ماجرا که از سوی برخی مطبوعات به آن دامن زده می شود اهداف سیاسی دیگری مطرح است و آن مصادره دولت آینده از سوی برخی جریان های سیاسی است، در حالیکه روحانی چندین بار تاکید کرده که اعتدال گراست و پیروزی روحانی مدیون گفتمان اعتدال است. اما به نظر می رسد برخی چنان هیجان زده شده اند که پس از پیروزی، خود را سهامدار اصلی می دانند، حال آنکه سهم هر جریان سیاسی متناسب با نقش آن جریان سیاسی طی سالیان گذشته خواهد بود.

وی همچنین انتشار اخباری مبنی بر انتخابش به عنوان سخنگوی دولت آینده را تکذیب کرد و گفت:بنده فعلا سخنگوی حزب اعتدال و توسعه هستم,

به گزارش شبکه ایران،دهقان در عین حال به رسانه ها توصیه کرد بهتر است به جای گمانه زنی در مورد ترکیب کابینه بیشتر به شاخص های آن بپردازند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا