نتانیاهو در گفتگو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با ادعای این موضوع گفت که انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران تغییری در این هدف ایران ایجاد نخواهد کرد.

نخست وزیر رژیم اسراییل که خود بدون امضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارد،افزود:" ایران همچنان به برنامه خود برای تولید بمب اتم ادامه خواهد داد و من فکر نمی کنم نتایج انتخابات اخیر تغییری در این سیاست داشته باشد."

نتانیاهو افزود: روحانی یکی از تدوین کنندگان اصلی دکترین هسته ای "گفتگو و غنی سازی همزمان" است و حتی در این باره کتاب نوشته است.

نخست وزیر تندرو اسراییل با ادعای اینکه به قدرت رسیدن روحانی یک طراحی دقیق از سوی نظام برای خریدن وقت برای برنامه هسته ای این کشور است ، گفت:" ما اجازه نخواهیم داد حکومت ایران این بازی را انجام دهد. آنها به دنبال خرید زمان هستند و به غنی سازی خود ادامه می دهند. آنها به دنبال توسعه تاسیسات هسته ای هستند و هدف آنها نیز یک یا دو بمب نیست بلکه تولید 200 بمب است."

جمهوری اسلامی ایران اتهامات اسراییل و آمریکا درباره اهداف نظامی برنامه هسته ای خود را رد کرده و بر ماهیت صلح آمیز برنامه های هسته ای خود تاکید دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا