انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با انتشار پیامی خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب مردم ایران، خواستار ایجاد فضای مناسب برای کار روزنامه‌نگاران در چارچوب فعالیت‌های قانونی و صنفی شد. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران وعده داد که پیروزی دکتر حسن روحانی منجر به بازگشایی این نهاد مطبوعاتی خواهد شد.

 انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با انتشار پیامی خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب مردم ایران، خواستار ایجاد فضای مناسب برای کار روزنامه‌نگاران در چارچوب فعالیت‌های قانونی و صنفی شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد
پیام انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به رئیس جمهور منتخب

مردم شریف و آزاده ایران روز 24 خرداد با شرکت در انتخابات که مرجع و داور نهایی حل مناقشات سیاسی در کشور تلقی می‌شود در فضایی آرام و اثرگذار با انتخاب آقای دکتر حسن روحانی عنوان رئیس جمهور به اعتدال، میانه‌روی، اصلاحات و خردورزی در حکومت‌داری رای دادند.

پیروزی آقای روحانی با چنان استقبال و پذیرشی در داخل و خارج از کشور و در میان دولت‌های مختلف روبرو شد که فرصت استثنایی را برای حل مشکلات داخلی مانند بیکاری، گرانی، تورم، بازگرداندن آزادی‌های اجتماعی و فردی و همچنین شرایط ایجاد رابطه‌ای منصفانه، دوستانه و منطقی با جهان که همواره در شعارهای مردم بازتاب یافته، فراهم ساخته است.

مسلماً بخشی از مطالبات مردم به از میان برداشتن محدودیت‌های موجود در کار رسانه‌ها، ایجاد فضای مناسب برای کار روزنامه‌نگاران در چهارچوب فعالیت‌های قانونی و صنفی و آزادی روزنامه‌نگاران در بند مربوط می شود.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ضمن تبریک این انتخاب به مردم ایران و ریاست جمهوری منتخب ملت ایران به همکاران و تک تک اعضای انجمن که تعداد آنها به 6000 نفر بالغ می‌شود اطمینان می‌دهد که آقای دکتر روحانی که با شعار امید و تدبیر پابه صحنه سیاست گذاشته‌اند با عطف توجه به مشکلات رسانه‌ها و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران که در اثر برخوردهای امنیتی برخی نهادها با صنف روزنامه‌نگاران و سوء تفاهم‌های ناشی از رویداد انتخابات 88 به تعطیلی ناخواسته کشانده شد، گشایش این انجمن را در دستور کار قرار خواهند داد و بار دیگر خانه روزنامه‌نگاران را بر روی روزنامه‌نگاران و فعالیت آنها در چارچوب قانونی و صنفی بازگشایی خواهد کرد.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران

 

27/3/1392 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا