قهرمان کاراته جهان که مدتی است از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده و مشغول ادامه تحصیل است، از چند کشور عربی برای مربی‌گری پیشنهاد دارد.

ایسنا - جاسم ویشگاهی اظهار کرد: چندین کشور عربی برای قبول سرمربی‌گری تیم‌های ملی‌شان پیشنهاد داده‌اند اما به خاطر مشغله کاری و تحصیلم به آن‌ها فکر نمی‌کنم. ضمن اینکه دوست ندارم به عنوان مربی فعالیت کنم.

وی با بیان اینکه اکنون به طور شخصی تمرین‌ می‌کند،‌ گفت: می‌خواهم بدنم آماده باشد. به همین دلیل تمرین می‌کنم، تمریناتم خیلی سنگین و برای حضور در مسابقه خاصی نیست.

قهرمان کاراته جهان در پاسخ به این سوال که بحث‌هایی در مورد حضورش در کادر فنی تیم ملی کاراته بود آیا این بحث‌ها صحت دارد، گفت: چندی پیش مسائلی در مورد حضورم به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان مطرح شد اما وقتی که دیدم فدراسیون در این مورد رغبتی ندارد، من هم عقب کشیدم و دیگر پیگیری نکردم، اکنون هم کاری به این مسائل ندارم.

وی در مورد انتخاب علیرضا سمندر به عنوان رییس فدراسیون کاراته گفت: به جامعه کاراته تبریک می‌گویم و امیدوارم با تغییراتی که احتمالا در دولت آینده در وزارت ورزش صورت خواهد گرفت ثبات مدیریت در این فدراسیون ایجاد شود.

مهدی عموزاده قهرمان کاراته جهان چندی پیش از سرمربی‌گری تیم ملی امارات کنار گذاشته شد و به کشور بازگشت. مسئولان فدراسیون کاراته از اعزام تیم ملی به مسابقه‌های غرب آسیا در اردن خبر دادند و اعلام کردند که عموزاده گزینه اصلی سرمربی‌گری این تیم است. ویشگاهی در پاسخ به این سوال که حضور عموزاده در این پست را چطور ارزیابی می‌کند،‌ به ایسنا گفت: او بهترین گزینه است و حضورش قطعا مفید خواهد بود. مگر ما چند نفر را داریم که مدال‌هایی مانند او کسب کرده باشند. در مورد نتیجه نگرفتن او در امارات هم باید بگویم که داشتن امکانات با در اختیار داشتن نیروهای مستعد کاملا متفاوت است و در رشته‌ای مثل کاراته که رشته‌ای انفرادی است، این مسئله دلیلی برای ارزیابی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در خیلی رشته‌ها اگر بهترین امکانات را هم داشته باشید ولی نفرات مستعدی را نداشته باشید، فایده‌ای ندارد. در همین کاراته ایران هم سال‌های زیادی بوده که امکانات مناسبی را در اختیار نداشتیم اما فاصله نفرات آنقدر کم بود که انگیزه آن‌ها را افزایش می‌داد. حضور قهرمانانی شناخته شده مانند روحانی‌، عموزاده‌ و کتیرایی‌ در تیم‌های ملی بهتر از حضور افرادی است که به واسطه روابط‌شان انتخاب می‌شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا