شاید بزرگترین پاسخ به این امید ، بازگردانی منزلت به جایگاه ریاست جمهور است و رساندن مردم به این باور واقعی که کشور در مسیری که باید حرکت می کند و دیگر از افراط ها و تفریط ها ، از بداخلاقی ها و حرمت شکنی ها ، از بی تدبیری ها و ندانم کاری ها و از منیّت ها و خودرأیی ها خبری نخواهد بود و کاربلدها ، کلید دار امور اجرایی کشور خواهند شد. عصر ایران – در صحنه ای از فیلم تبلیغاتی دکتر حسن روحانی که پیش از انتخابات از تلویزیون پخش شد از او سوال می شود موفقیت در انتخابات سخت تر و دشوار تر است یا ریاست جمهوری؟ روحانی بی درنگ پاسخ می دهد:ریاست جمهوری.

این پاسخ ،ضمن این که از امید و اعتماد به نفس او خبر می داد از واقع نگری وی و آگاهی  از دشواری راه پیش رو نیز حکایت می کرد. این دشواری اما در جشن های مردمی شنبه شب بیشتر احساس شد، زیرا در رفتار و گفتار و نگاه مردمان شادی کننده، موجی از امید دیده می شد و دشواری کار آقای روحانی پاسخ به همین امید است.

جشن های خیابانی در پی پیروزی روحانی

به بیان دیگر ، اگر تا پیش از این ، دشواری کار رئیس جمهور جدید ، حل مشکلات بر جای مانده از 8 سال اخیر شمرده می شد ، اما جشن امیدی که مردم به گونه ای واقعاً خود جوش در خیابان ها و میدان های شهرهای کشور برگزار کردند ، کار روحانی را صد چندان سخت کرد چه آن که پاسخ به امید یک ملت ، حتماً بسیار سخت از حل مشکل گرانی فلان کالاست.

 شاید بزرگترین پاسخ به این امید ، بازگردانی منزلت به جایگاه ریاست جمهور است و رساندن مردم به این باور واقعی که کشور در مسیری که باید حرکت می کند و دیگر از افراط ها و تفریط ها ، از بداخلاقی ها و حرمت شکنی ها ، از بی تدبیری ها و ندانم کاری ها و از منیّت ها و خودرأیی ها خبری نخواهد بود و کاربلدها ، کلید دار امور اجرایی کشور خواهند شد.

رییس جمهور منتخب البته شعارهای دهان پر کن و وعده های خیالی نداده که در کوتاه مدت سرخوردگی ایجاد کند و تنها از عزم خود برای گشودن قفل ها با کلید تدبیر سخن به میان آورده است. این عزم ، آنگاه که عملیاتی شود ، با پشتوانه ای به مراتب بیشتر از 18.5 میلیون رأیی که به سبد روحانی ریخته شد ، حمایت خواهد شد و راز این حمایت ، در امیدی است که بعد از سال ها در جامعه دیده می شود.

این روزها ، حال مردم خوب است و چه سخت است پاسداشت این حال خوب!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا