نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، رسماً ثابت کردند که در همراهی با مطالبات موکلان خود ، دچار کاستی های جدی هستند.

در حالی که همواره مردم ایران به دلیل توجه بیش از حد مجلسی ها به مسائل سیاسی و جناحی و عدم التفات جدی و مستمرشان به معیشت و اقتصاد خانواده ها ، از آنها انتقاد دارند ، عملکرد سیاسی نمایندگان مجلس در جریان انتخابات ریاست جمهوری ، نشان داد که آنها ، با رویکردها و مطالبات سیاسی موکلانشان نیز آشنایی کافی ندارند و یا اگر دارند ، خود را با آن وفق نمی دهند.

مجلس شورای اسلامی ، حدود 290 نماینده دارد. بدیهی است که هر کدام از این نماینده ها ، تنها یک رأی دارند و تنها می توانند به یک نفر به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری رأی دهند.
با این حال ، تعداد امضاهایی که آنان در حمایت از کاندیداهای مختلف داشتند ، بیش از 290 بوده است. به عنوان مثال ، 150 نفر از آنان ، حمایت خود را از ولایتی اعلام کردند ، 160 نفرشان از قالیباف و تعدادی نیز در حمایت از برخی کاندیداهای دیگر مانند سعید جلیلی و محسن رضایی اعلام موضع کردند که مجموع این ها ، بسیار بیشتر از همه مجلسی هاست.

این نشان می دهد برخی نمایندگان ، همزمان با بیش از یک کاندیدا اعلام همبستگی داشته اند.

به علاوه ، با توجه به این که حسن روحانی ، بیش نیمی از آرای انتخابات را به دست آورد و رئیس جمهور شد، ولی این اراده ملی ، هیچ نمودی در خانه ملت نداشته است و وکلای مردم ، در مسیری متفاوت از موکلانشان حرکت کرده اند.
به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که نمایندگان مجلس ، در همراهی و همرأیی با مردم ، اصلاحاتی را انجام دهند و صدای واقعی مطالبات و منویات موکلان شان باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا