تقدير و تشكر از مردم شريف و نجيب شهر يزد

با اعلام تدريجي نتايج چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر يزد، شواهد حاكي از آن است كه ابوي محترم در اين دوره از انتخابات نتوانسته اند آراء لازم را از شما مردم شريف و نجيب شهر يزد كسب نمايند و افراد ديگري مورد پذيرش و تأييد قرار گرفته اند. لذا ضمن سپاس از كليه بستگان، دوستان و آشناياني كه در امر تبليغات با ستاد جناب آقاي مهندس كوچك زاده همكاري داشته اند و همچنين تشكر از همشهرياني كه بذل محبت نموده و به ايشان رأي داده اند، بر خود لازم مي دانم از قاطبه همشهريان گرامي كه ايشان را انتخاب ننموده اند، بدلايل ذيل بصورت ويژه تقدير و تشكر نمايم:

-         از مدتها پيش از شروع ثبت نام براي نامزدي در اين دوره از شورا، همواره تلاش مي كردم تا به حكم وظيفه فرزندي و از سر دلسوزي براي ابوي محترم و خانواده (و نه دلسوزي براي شهر)، ايشان را از نامزد شدن براي شورا منصرف نمايم. دليل اين امر نيز تلاش خستگي ناپذير ايشان و گذشتن از بسياري از منافع فردي و خانوادگي جهت انجام امور مرتبط با شورا و پيگيري مسائل و مشكلات شهر بود. مطمئناً اعضاء محترم شوراي سوم و مسئولين محترم شهرداري گواهي خواهند داد كه جناب آقاي مهندس كوچك زاده بيش از توان جسمي و روحي و بدون هيچ گونه چشم داشت و انگيزه نفع شخصي، بخش عمده اي از وقت و انرژي خود را صرف شورا و حل مشكلات انباشته شهر يزد مي نمودند و حتي در مسافرت هاي خانوادگي و ايام تعطيل نيز مدام در حال تماس با اعضاء شورا و مسئولين شهرداري و در تلاش براي حل مشكلات ريز و درشت شهر بوده اند. لذا وظيفه فرزندي اينجانب ايجاب مي كرد تا براي حفظ سلامتي و جلوگيري از تضييع حقوق خانواده، ايشان را از نامزد شدن در شورا منع نمايم كه متأسفانه حس مسئوليت پذيري و احساس وظيفه در مقابل شهر و شهروندان يزدي باعث شد ايشان مجدداً در اين عرصه حضور يابند. مهمترين دليل ابوي محترم براي نامزدي در شورا، اعتقاد به اين موضوع بود كه خدمت به مردم در شوراي شهر بهترين فرصت براي كسب اجر معنوي و اندوختن ثواب اخروي مي باشد كه از تمام منافع مادي شخصي مانند سلامتي و .. بالاتر و پايدارتر است.

-         تركيب ناهمگون و تقريباً غير تخصصي (بويژه تخصص هاي مرتبط با مديريت شهري) در شوراي سوم عملاً باعث نداشتن زبان مشترك، اصطكاك بين اعضاء و خنثي شدن زحمات اعضاء محترم شورا شده بود و سطح خروجي و عملكرد قابل مشاهده براي عموم شهروندان، با زحمات اعضاء همخواني نداشت. اين موضوع براي جناب آقاي مهندس كوچك زاده كه يك فرد متخصص و دانشگاهي بودند، بسيار ناخوشايند و آزار دهنده بود. بنده خود شاهد بودم كه در جريان تصويب احداث پل روگذر ميدان معلم، بجز مهندس كوچك زاده تقريباً همه اعضاء محترم شورا به روگذر شدن ميدان رأي دادند و علي رغم تلاش هاي ابوي محترم و دعوت از مشاورين تخصصي براي توجيه اعضاء شورا، بازهم نتوانستند ساير اعضاء را متقاعد نمايند كه اگر دخالت مستقيم شخص استاندار محترم و امام جمعه فقيد يزد در اين موضوع نبود، مطمئناً پل ميدان معلم (و حتي پل هاي بعدي) نيز مانند ميدان باهنر بصورت يك اثر نازيبا و غير متجانس با بافت شهر يزد احداث شده بود.

-         بدليل مشكلات عديده و انباشته در حوزه هاي شهري و از طرف ديگر شكاف ايجاد شده و رو به رشد در شاخص هاي مديريت شهري بين شهر يزد و شهرهايي مثل اصفهان، مشهد و ..، جمعي از دلسوزان و پيشكسوتان صاحب خرد يزد جلسات هم انديشي را قبل از شروع ثبت نام نامزدهاي شوراي چهارم تشكيل دادند و از مديران باتجربه و موفق و متخصصان دلسوز و صاحب نظر در حوزه هاي مرتبط با مديريت شهري دعوت نمودند تا در انتخابات شورا نامزد شوند. متاسفانه از بين حدود بيست نفري كه در اين جلسات دعوت شده بودند تقريباً هيچكدام براي شورا نامزد نشدند (بجز ابوي و چند نفر ديگر كه قبل از اين جلسات تصميم براي ورود به عرصه شوراي شهر داشتند). اين موضوع دغدغه اي در ذهن من بود كه آيا در اين دوره از شورا شرايط لازم براي انتخاب گروهي متخصص در شوراي شهر توسط مردم وجود دارد يا خير؟ و آيا مردم يزد براي جلوگيري از تكرار تجربه دور قبل شورا در اين دوره به متخصصين مرتبط با حوزه هاي شهري رأي خواهند داد يا خير؟. هرچند نگرانيهايي در اين خصوص داشتم اما بازهم اميدوار بودم از جمع اندكي كه انصافاً واجد تخصص هاي مورد نياز مديريت شهري مي باشند (مانند ائتلاف متخصصان آينده ساز يزد و برخي ائتلاف هاي تخصصي مشابه)، بتوانند در انتخابات رأي لازم را بياورند و در صورت كسب رأي توسط مهندس كوچك زاده و همراهي با اين جمع تخصصي، مطمئناً برآيند شورا و كارايي و اثربخشي آن به مراتب بيشتر از شوراي سوم خواهد بود. اما با اعلام نتايج شوراي چهارم و مشاهده اينكه متأسفانه بخش عمده اي از متخصصين فوق الذكر نتوانستند وارد شورا شوند، خرسند شدم كه عدم موفقيت پدر در اين شورا مانع از تكرار تجربيات تلخ ايشان در شوراي سوم خواهد شد و انشاا.. جمع همگن و تقريباً يك دست عزيزاني كه وارد شورا شده اند (بجز دو سه نفر) بتوانند با همدلي و داشتن زبان مشترك، خدمت لازم را به مردم نجيب و شريف شهر يزد انجام دهند و شهر يزد را در خور شأن شهروندان يزدي، آباد نمايند.

 عسي ان تكرهو شيئا و هو خير لكم
العاقبة للمتقين

ميثم كوچك زاده- فرزند ارشد و مسئول ستاد تبليغاتي جناب آقاي مهندس كوچك زاده

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا