با گذشت ساعاتی از وعده دبیرکل حزب‌الله برای توقف موشک‌پراکنی تروریست‌های سوری به لبنان، توپخانه‌های این حزب سکوهای موشکی تروریست‌ها در سوریه را هدف قرار دادند.

 
به گزارش خبرگزاری فارس‌، پایگاه خبری الحدث نیوز گزارش داد که گروه‌های مسلح سوری دیشب و بعد از پایان سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله شهر بعلبک را با تعداد زیادی موشک از نوع گراد هدف قرار دادند، ‌این حملات بین ساعت 10 تا 10 و 5 دقیقه به وقت محلی روی داد.
 
سایت خبری بیروت الیوم با اعلام این خبر گزارش داد که منبع پرتاب این موشک‌ها منطه عین غبش در خاک سوریه و نزدیکی مرزهای لبنان بود و موشک‌ها در اطراف شهر فرود آمدند. یکی از این موشک‌ها به منزل سلیمان رمضان شهروند لبنانی برخورد کرد و باعث زخمی شدن سطحی یکی از اعضای خانواده وی شد.
 
در همین حال حزب‌الله در اقدامی بی‌سابقه به سمت منابع پرتاب این موشک‌ها شلیک کرد، بطوریکه صدای توپخانه حزب‌الله در تمام مناطق بعلبک به گوش می‌رسید.
 
از سوی یگر منابع نزدیک به حزب الله لبنان به بیروت الیوم گفتند که واحدهای پشتیبانی این حزب تحرکات و سکوهای پرتاب موشک وابسته به گروه‌های تروریستی را زیر نظر گرفته است.
 
این منابع اعلام کردند که در حمله توپخانه‌ای حز‌ب‌الله به این مراکز تعدادی از تروریست‌های سوری کشته شده‌اند.
 
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی دیشب خود با اشاره به افزایش روند پرتاب موشک از سوی تروریست های سوری به  مناطق لبنان گفت: موشک‌هایی که به سرعین، بعلبک و الهرمل شلیک شد، منبع آن عرسال نبود بلکه گروه‌های مسلح در سوریه بودند و ما ان‌شاء الله راه‌حلی برای این موضوع پیدا خواهیم کرد.
 
میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان نیز از جان قهوه چی فرمانده ارتش این کشور خواسته است تا نسبت به این حملات که نقض تمامیت ارضی لبنان به حساب می‌رود، واکنش نشان داده و منابع پرتاب موشک ها را هدف قرار دهد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا