فرزاد دهقانی، كاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر یزد گفت: یزد را با توجه به پیشینه فرهنگی غنی كه دارد به نماد فرهنگ و پیشرفت اسلامی ایرانی تبدیل خواهیم كرد.
فرزاد دهقانی در گفتگو با خبرنگار یزد فردا اظهار داشت: یزد علاوه بر اینكه می تواند به عنوان نماد فرهنگ و پیشرفت اسلامی ایرانی مطرح شود، باید نماد توسعه متوازن و منشا توسعه و تعالی باشد.
وی افزود: شهر یزد با توجه به اینكه نخستین شهر خشتی جهان است و از شهرهای پرقدمت به شمار می رود، قابلیت توسعه متوازن شهری را دارد اما این توسعه باید در سایه تجربه، تخصص و توانمندی محقق شود.
كارشناس و متخصص IT و مدیریت اجرایی EMBA با اشاره به برخی از طرح های خود در صورت راهیابی به چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد عنوان كرد: اشتغالزایی و كار برای جوانان از اولویت های ماست ضمن اینكه معتقدیم باید در سایه كار و تلاش جوانان شهر، یزد به شهری آباد و توسعه یافته تبدیل شود.
این كاندیدای شورای شهر یزد، طرح ترافیك و پاركینگ طبقاتی را از نیازهای شهر یزد خواند و افزود: در یزد اكنون همه امكانات در مركز شهر متمركز شده كه این امر تمركز جمعیتی را نیز به دنبال داشته است در حالی كه معتقدم مراكز خرید و تجاری باید در اطراف و مناطق شهری گسترش یابد.
فرزاد دهقانی با اشاره به برخی از نیازهای شهری یزد عنوان كرد: بهینه سازی، مرمت، نوسازی بافت فرسوده شهری، تعریض معابر، خیابان‌ها و كوچه‌ها از جمله نیازهای شهر یزد است.
وی یادآور شد: همه باید با همكاری یكدیگر، در ساختن شهری نمونه و در شان مردم شریف یزد وارد عمل شوند و در این راستا، جذب مشاركت و سرمایه گذاری مردمی ضروری است.
دهقانی با اشاره به برخی دیگر از طرح‌ها و برنامه های خود در صورت راهیابی به شورای شهر یزد خاطرنشان كرد: ارزش بخشیدن به حضور فعال بانوان در فعالیت های اجتماعی، توزیع عدالت اجتماعی برای همه شهروندان، حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی و باشگاه های ورزشی و نخبگان ورزشی با ایجاد زمین های ورزشی نظیر چمن مصنوعی و سالنهای ویژه بانوان از جمله این برنامه هاست.
وی ایجاد واحد بین‌المللی در شهرداری یزد برای تعامل و دیدار با سرمایه گذاران خارجی، حمایت از سرمایه گذاری اشتغالزا و ایجاد اشتغال در منطقه، تمركز زدایی از مركز شهر و توسعه متوازن تمام نقاط شهر برای جلوگیری از تجمع تمام خدمات در مركز شهر و جلوگیری از ترافیك را از دیگر برنامه های خود در صورت راهیابی به شورای شهر یزد برشمرد.
این كاندیدای شورای شهر یزد با بیان اینكه بافت تاریخی و قدیمی یزد یكی از ارزشمندترین بافتهای شهری است، عنوان كرد: ساماندهی بافت تاریخی یزد را ضروری می دانم و معتقدم بناهای ارزشمند و دارای ارزش تاریخی باید مرمت شوند و بناهای فاقد ارزش باید با اصول معماری اصیل و همخوان با معماری سنتی یزد، بازسازی شوند.
وی همچنین بر استفاده از معماری اسلامی در احداث بناهای شهری تاكید كرد و افزود: این سبك معماری، شهری یك دست و دارای زیبایی های بصری برای مردم به ارمغان می آورد.
فرزاد دهقانی خاطرنشان كرد: بیش از 80 طرح و برنامه پیش بینی كرده ام كه در صورت راهیابی به شورای شهر آنها را با همكاری سایر اعضا و مردم به مرحله اجرا درخواهم آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا