به شورای سوم شهر نمره شانزده می دهم / سياسي گري و سياست زدگي از مهمترين آفات شوراي شهر است / ميراث خانوادگي ، تلاش براي آباداني

خانم وزيري لطفا خودتون رو بيشتر معرفي بفرماييد و از سوابقتون براي ما بگين ؟

به نام خدا

بنده سيده حميده وزيري دختر دكتر سيد محمد حسين وزيري هستم كه توفيق حضور سه دوره اي در شوراي شهر را دارم كه در اين سه دوره توانسته ام خدماتي را به مردم شهر دارالعباه يزد ارائه كنم البته بايد عرض كنم اين خدمات مطلوب بوده اما ايده آل ما نبوده به جهت اينكه تصميمات در شورا به صورت گروهي گرفته مي شود و شايد بتوان گفت يك فرد به تنهايي نمي تواند آنچنان تاثيري كه بايد در راي شورا داشته باشد .

خوب چرا پس از سه دوره دوباره براي شوراي شهر كانديد شده ايد ؟

به انتخابات شورا آمده ام تا سعي كنم برنامه هاي مغفول مانده گذشته را پي گيري و اجرا و به نوعي جبران كنم بنده فكر مي كنم ديگر زمان آن رسيده كه رويكرد شورا به سمت مسائل فرهنگي و مسائل جوانان شهر به خصوص مسائل مربوط به شور و نشاط جوانان در شهر معطوف شود البته بايد رويكرد قبلي مبني بر توسعه زيرساخت ها هم در عين حال حفظ و تقويت شود .

اجازه بدهيد كمي صندلي را داغ تر كنيم در حال حاضر مهمترين انتقادي كه به شهر و شوراي شهر داريد چيست ؟

بنده فكر مي كنم در حال حاضر مهمترين مشكل شهر و مردم شهر ما فضاي غمبار حاكم بر شهر ماست

شما مي دانيد كه براساس تحقيقات دانشگاهي ، شهر يزد غمگين ترين شهر كشور است ، بنده نسبت به اين موضوع انتقاد دارم و معتقدم كه ما در شوراي شهر در بروز چنين مشكلي مقصريم و بايد تلاش شود كه اين فضا عوض شود

و براي عوض شدن اين فضا لازم است كه از هنرمندان كمك گرفت و از آنها حمايت كرد ، بايد ورزش هاي همگاني را تقويت كرد و همچنين مي بايست برنامه هاي مفصلي براي ايجاد پارك هاي رفاهي تفريحي تعريف شود .

به شوراي سوم شهر يزد چه نمره اي مي دهيد ؟

شانزده

چرا شانزده ؟

بدليل همين مشكلاتي كه خدمت شما عرض كردم يا مثلا ساير مشكلاتي كه امروز گريبان گير مردم شهر است مثل بيماري ديابت كه در اين موضوع نيز يزد ركورد دار است و ما براي آن تا كنون يك برنامه ريزي قوي و مدون براي پيشگيري يا توسعه ي ورزش هاي همگاني نداشته ايم

شما اصول گراييد يا اصلاح طلب؟

هيچكدام ، اصلا بنده معتقدم سياسي گري و سياست زدگي از مهمترين آفات شوراي شهر است

شوراي شهر يك نهاد شهري است نه سياسي و بايد با تفكر شهري وارد آن شد .

مهمترين محور برنامه هاي شما در صورت انتخاب چيست ؟

مهمترين كاري كه مي خواهم انجام بدهم مي توانم به برنامه ام براي تشكيل شوراي محلات اشاره كنم

ممكنه بيشتر توضيح بفرمايين ؟

بله

برنامه اين هست كه انشاا... در صورت انتخاب مجدد شورايي تحت عنوان شوراي محلات تشكيل بدهم كه اعضاي آن از محلات مختلف انتخاب مي شوند و همچنين صنوف مختلف مثل كارگران ، اصناف و بازاريان و هنرمندان در اين شورا كه عمدتا جوان هستند نماينده خواهند داشت و ما سعي مي كنيم در جلسات ماهيانه اين شورا مهمترين برنامه ها و دغدغه هاي مردم مناطق مختلف و اصناف مختلف را بشنويم و براي اجراي آن تلاش كنيم و گزارش عملكرد خود را در ماه بعد در همان شورا ارائه دهيم .

بنده فکر می کنم این طرح می تواند به نیازسنجی دقیق شهر و شناسایی دقیق دغدغده های مردم کمک کند تا انشا ا... بتوانیم حتی در رفع همین مشکلات و اجرای طرح های جدید از ایده های مردمی استفاده کنیم

در اقلام تبليغاتي كه در سطح شهر توزيع كرده ايد آمده است كه مي خواهيد از مناطق مختلف شهر تبعيض زدايي كنيد مي شود اين موضوع را توضيح دهيد ؟

بله بنده معتقدم در بودجه نويسي ها بايد همه شهر را به يك چشم ديد ، شوراي شهر بايد شوراي همه شهر باشد نه فقط شوراي بالاي شهر و بايد سهم مناطق محروم در بودجه به اندازه كافي ديده شود

براي مثال يكي از انتقاد ها ي من عدم توجه به تفرجگاه ها و مكان هاي فرهنگي ، هنري پايين شهر است مثلا بنده مدت هاست پيگير طرح تبديل كشتارگاه قديم يزد به يك مجتمع فرهنگي ، هنري و ورزشي هستم .

خوب بنده اسامي بعضي از اعضاي حاضر در شوراي شهر فعلي را براي شما مي گويم و خواهشم اين هست كه شما اولين جمله اي كه به نظرتان مي رسد و همچنين نمرتون به عملكردشان را بفرماييد ؟

اجازه بفرماييد كه بنده به اين سوال شما پاسخ ندهم و از اين سوال بگذريم به هرحال همه اعضاي شوراي شهر خدمتگزاران مردم بوده اند و كم و بيش همه خدمت كرده اند و بنده نبايد در مورد افراد قضاوت كنم اجازه بدهيد قضاوت را به مردم واگذار كنيم .

شما در مورد وزيري هر سوالي داريد بفرماييد بنده در خدمتم

خوب در مورد سيده حميده وزيري بفرماييد ؟

همان شعارم را مي خواهم بگويم

ميراث خانوادگي ، تلاش براي آباداني

این یکی از افتخارات بنده است که از تبار بزرگان و خدمت گزارانی چون آیت ا... فرساد و وزیری هستم و خدمت کردن به مردم را از ایشان به ارث برده ام

نمره چطور ؟

نمره هم پانزده براي عملكردم در شوراي سوم

خوب ممنون از حضورتون در پايان صحبت خاصي اگر داريد بفرماييد :

متشكرم از فرصتي كه شما به ما داديد تا با مردم صحبت كنيم

صحبت خاصي نيست تنها مردم را براي حضور گسترده پاي صندوق هاي راي دعوت مي كنم و اميدوارم با چشم باز با چشم باز به افراد اصلح راي دهند .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا