پس از آنکه شایعاتی مبنی بر ائتلاف دو نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بوجود آمد موجی از مخالفت ها و موافقت ها در دایره علاقه مندان به اصلاح طلبان، اصولگرایان معتدل و اعتدالگرایان شکل گرفت و گمانه زنی هایی نیز در خصوص جلسات خاتمی و هاشمی برای حمایت از یک کاندیدا مطرح شد.

در این راستا سید رضا اکرمی نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تاکید می کند که چنین ائتلافی وجود ندارد و شایعات اینچنینی کاملا بی پایه و اساس است و و نباید  در زمان انتخابات چنین شایعات بی اساسی در رسانه ها بوجود بیاید.

وی افزود: البته با توجه به روند موجود و تا زمانیکه ما تشکیلات تحزبی سازمان یافته ای نداشته باشیم وضع به همین منوال خواهد بود.

وی با اشاره به ثبت نام 868 نفر برای کاندیداتوری ریاست جمهوری و در پی آن انتخاب تنها 8 تن از این افراد گفت: اگر ما در کشور تشکیلات و احزاب سازمان یافه شده ای داشته باشیم هرگز چنین اتفاقاتی بروز پیدا نمی کند و شاهد چنین ضعف هایی نخواهیم بود. در کشورهای دیگر انتخابات معمولا میان 2 الی 4 نفر صورت می گیرد و افرادی انتخاب می شوند که توانایی اداره کشور را دارند و به لحاظ مدیریتی از قدرت بالا و تجربه کافی برخوردارند.

اکرمی ادامه داد: وقتی کاندیدایی می داند که رای ضعیفی دارد چرا وقت و انرژی و دارایی خود را بیهوده هزینه می کند؟ برخی از این کاندیداها اگر ده بار دیگر هم بیایند باز هم مردم به آنها رای نمی دهند و مورد پذیرش مردم قرار نمی گیرند.

وی با بیان اینکه ما که نمی خواهیم کدخدا انتخاب کنیم اظهار داشت: ما می خواهیم رییس جمهور 70 میلیون نفر را انتخاب کنیم که عاقل، بالغ و توانمند باشد و این لباس برازنده اش باشد. ما باید کسی را انتخاب کنیم که مدیریتش برای همگان اثبات شده باشد و پای میز مذاکره نشسته باشد.
نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی اخلاقی های بسیاری در این زمان دیده شده است گفت: متاسفانه برخی از کاندیداها برای بالا بردن رای خود سعی می کنند دیگران را زیر سوال ببرند و اعتبار و آبروی آنها را خدشه دار کنند.

وی با اشاره به هجمه هایی که علیه روحانی در برخی سایت ها و رسانه های نزدیک به دیگر کاندیداها ایجاد شده است گفت: روحانی در برابر همه گفته ها و پرداخته های علیه خود کتابی مدون نوشته است و اگر این افراد راست می گویند بیایند و بیانیه و سندی بنویسند که این ادعای او را رد کند.

وی تاکید کرد: این افراد حتی می توانند با روحانی مناظره برگزار کنند و هر چه می خواهند در خصوص مسائل هسته ای از وی بپرسند. آقای روحانی مدعی است که تمام کارهایی که انجام داده اولا با سران سه قوه هماهنگ بوده و در تمام این موارد هم رهبری در جریان بوده اند و تا مجوز مکتوب نگرفته است هیچ اقدامی نکرده و همه امور را با هماهنگی کامل انجام داده است.


اکرمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: روحانی از سال 81 تا 84 پرونده هسته ای را از رفتن به شورای امنیت حفظ کرد و توانست کاری کند که سه کشور قدرتمند از حق وتوی خود استفاده کنند ولی پس از آن به گونه ای عمل شد که این پرونده به شورای امنیت ملی رفته و هم اکنون باید پنج رای بگیریم تا بتوانیم پرونده هسته ای ایران را به شورای حکام باز گردانیم.


نماینده مردم تهران در مجلس هشتم اظهار داشت: ما در زمان مسوولیت روحانی در شورای امنیت ملی غنی سازی را به صورت داوطلبانه تعلیق کردیم تا سانتیریفیژها را کامل کنیم. در این زمان بود که کیک زرد تولید و بسیاری از فن آوری دیگر راه اندازی و تکمیل شد.

اکرمی تصریح کرد: آنهایی که این موضوع را تکذیب و تخریب می کنند می توانند از شورای عالی امنیت ملی سند بگیرند و ردنامه ای صادر کنند مبنی بر اینکه کارهای آقای روحانی غلط بوده یا انجام نشده است.

وی افزود: من شنیده ام که آقای روحانی به حضرت آقا گلایه ای کرده اند مبنی بر اینکه هجمه هایی در خصوص ایشان با موضوعیت هسته ای وجود دارد و ایشان نیز فرموده اند که شما که کتابی در این زمینه نوشته اید و جواب همه آنها را داده اید.

اکرمی گفت: متاسفانه در کشور ما بهانه جویی به وفور وجود دارد و کتاب آقای روحانی می تواند پاسخ گوی خوبی به همه این بهانه جویی ها باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا