باز هم تخریب در بافت قدیم <مسجد بزرگ فهادان واقع در  محله فهادان> با نظارت ميراث  

يزدفردا به نقل از وبلاك فهادان محله من ""گاهی مجوز های کار شناسی نشده یا بی توجهی وسهل انگاری مسئولین امر یا شاید نبود تخصص ودرک میراث وفرهنگ نتایجی به بار می آورد که گاهی جبران پذیر وگاهی متآ سفانه غیر قابل بر گشت .

که در اینجا با خوش بینی مبنا را بر اولی یعنی جبران پذیر گذاشته وضرر وزیان آن را بر می شماریم:

 1- زمان و نیروی انسانی و پرداخت دستمزد کارگری " استاد " مهندس ناظر و... برای تخریب

 2- طرح ساخت جدید با صرف وقت برای نقشه کشی " اجرای طرح " کار برد مواد " وباز شامل کل بر شمرده در قسمت اول {1}.

 3- بعد از رویت عموم و متوجه شدن دلسوزان و متخصصین مردمی ومتآسفانه و متعجبانه و... با تذکر مردم عامی و غیر فنی !!! توقف پروجه را به دنبال دارد.

 4- بازگشت و ساخت به صورت اولیه گیرم که موفق و موید بوده با صرف وقت وخرج و دخل از کیسه ملت {بیت المال} ." آیا می توانیم بگوئیم میراث چند صد ساله؟ یا باید بگوئیم میراث چند روزه!!!.

 اما اصل مطلب : با کمال تآسف بعد از تراجدی کاشی های مسجد چهل مهراب فهادان مواجه با تخریب طقاهای {سکو} مسجد بزرگ فهادان که یکی از قدیمترین مساجد یزد می باشد باعث آزردگی خاطر اهالی میراث دار و اصیل این محل {فهادان} و آشفتگی خاطر و تعجب و حیرت توریست های داخلی و خصوصآ خارجی که از آن محل گذر می کردند شد " که خوشبختانه با هوشیاری و درایت اهم اهل محل با تقبیح و انزجار از عمل یک عده فر صت جوی که خود را با ریاء و تزویر بزرگ ومالک این محله می دانند که با فریب و دروغ سازمان میراث فرهنگی را مجاب به همکاری نموده بودند " به نوشتن طوماری طویل با مزین نمودن به امضاء اهالی محل سریعآ به اداره میراث فرهنگی و...مراجعه که مواجه با سفر آقای مهندس سیفی شده که به آقای مهندس کارگر معاونت سازمان مراجعه می شود و تخریب را به اطلاع رسانده و ایشان اظهار بی اطلاعی نموده و گفتند مجوز تخریب از طرف سازمان به هیچ کسی داده نشده و سریعآ با تماس با قسمت حفاظت سازمان امر به تعطیل کار داده شد " که چنین واقف شد .

 اما در حال حاظر با این تخریب پیش آمده و تاسف و تآ لم بیائیم برای جلو گیری از این نوع حوادث و سهل انگاری ها چاره اندیشی کنیم و این جز با انتقاد کردن از خود و باز خواست از مسببین آن راه و چاره ای نیست پس امید واریم که خداوند این همت و جسارت را بر ما مستولی فرماید .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا