معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: 9 کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات کرکس شهرستان نطنز توسط تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان نجات یافتند.

حیدر علی خانبازی در گفتگو با خبرنگار مهر  اظهار داشت: بر اساس گزارشی در ساعت 17:30 دیروز (پنج شنبه) مبنی‌بر اینکه 9 کوهنورد به ارتفاعات کرکس در شهرستان نطنز صعود کرده و در نزدیکی قله در ارتفاعات گرفتار شده‌اند، از جمعیت هلال احمر شهرستان نطنز در خواست کمک شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش با هماهنگی مرکز فرماندهی عملیات EOC تعداد هشت نفر امدادگر و نجاتگر تخصصی کوهستان در قالب دو تیم با تجهیزات کامل و دو خودرو کمک دار به کمک کوهنوردان شتافتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: تیم‌های اعزامی پس از ساعتی جستجو و تاریک شدن هوا ضمن یافتن کوهنوردان ایشان را به نقطه‌ای امن در کوهستان منتقل کردند تا پس از مساعد شدن شرایط و روشن شدن هوا آنها را به پایین منتقل کنند.

خانبازی اظهار داشت: همچنین تجهیزات و مواد غذایی برای اسکان در ارتفاعات قله به همراه تیم‌های اعزامی ارسال و در نهایت با روشن شدن هوا صبح امروز دهم خرداد ماه کوهنوردان توسط نیروهای هلال احمر در صحت و سلامتی کامل به پایین کوه منتقل شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا