تکواندوکار المپیکی تیم ملی گفت: در طول پنج سال گذشته بهترین مدال‌ها را کسب کرده‌ام و با 205 امتیاز شانس زیادی برای انتخاب شدن به عنوان برترین تکواندوکار آسیا دارم. فارس - با توجه به اینکه اتحادیه تکواندوی آسیا تصمیم دارد که امسال مراسم بهترین‌های آسیا در بخش‌های فدراسیون برتر، ورزشکار، مربی و داور برتر را برگزار کند، به همین دلیل آئین ‌نامه‌های این انتخابات را برای فدراسیون‌های مختلف آسیا ارسال و اعلام کرده تا گزینه‌های مد نظر فدراسیون ها به اتحادیه آسیا ارسال شود. مسئولان فدراسیون نیز پس از بررسی گزینه‌های حاضر نام محمد باقری معتمد تکواندوکار تیم ملی را به عنوان برترین تکواندوکار ایرانی به اتحادیه تکواندوی آسیا اعلام کردند.

باقری معتمد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: امسال مراسم بهترین‌های آسیا در بخش‌های فدراسیون برتر، ورزشکار، مربی و داور برتر قرار است برگزار شود و خوشبختانه پس از بررسی نام من به عنوان بهترین تکواندوکار 5 سال اخیر معرفی شده است. این برای اولین بار است که چنین مراسمی برگزار می‌شود. برخی از کشورها در طول این چند سال همیشه به نتایجی که رنکینگ فدراسیون جهانی اعلام می‌کرد اعتراض داشتند که این نتایج برحسب چه متر و معیاری است و به همین دلیل فدراسیون جهانی تصمیم گرفته که چنین مراسمی را برگزار کند. البته ابتدا از قاره آسیا شروع کرده و پس از آن بهترین‌های قاره‌های دیگر معرفی خواهند شد.

وی در ادامه اظهار داشت: ملاک انتخاب بهترین تکواندوکار به این صورت است که عملکرد 5 سال گذشته تکواندوکاران بررسی می‌شود و پس از آن از سوی فدراسیون هر کشوری یک نفر به اتحادیه تکواندوی آسیا معرفی می‌شود. بنده در طول این 5 سال در هر مسابقاتی که حضور داشته‌ام مدال طلا و نقره کسب کرده‌ام.

تکواندوکار تیم ملی در پاسخ به این سئوال که آیا به غیر از شما ورزشکار دیگر در آسیا با امتیازی مشابه شما وجود دارد یا خیر گفت: با بررسی‌هایی که مسئولان فدراسیون و خودم انجام داده‌ام تقریبا 205 امتیاز دارم و تکواندوکاران دیگر امتیاز کمتری نسبت به من دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که چقدر برای خود شانس قائل هستی تا به عنوان بهترین تکواندوکار آسیا معرفی شوی گفت: صدرصد شانس زیادی برای انتخاب شدن دارم و اگر عدالت رعایت شود می‌توانم به این مهم برسم. به هر حال با مدالی که در المپیک کسب کرده‌ا‌م در طول پنج سال گذشته همه مدال‌های تکواندو را کسب کرده‌ام.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا