علی دهقان منشادی:در پی درج خبر آفت زدگی درختان بادام منشاد در خبرگزاری مهر و روزنامه جام جم مورخ 5/3/92 ،مردم منشاد خواستار اقدام فوری جهت جلو گیری از آفت زدگی درختان منشاد شدند که متاسفانه پاسخ مسئولین جهاد کشاورزی استان یزدباعث شد تا امام جمعه ، شورای اسلامی ،دهیاری و قشرهای مختلف مردم منشاد با صدور بیانیه ای اعتراض خود را اعلام نمایند.

آقای جوادی پور کارشناس مسئول جهاد کشاورزی استان یزد بدون اینکه بازدیدی از منطقه منشاد داشته باشد و مزارع آسیب دیده درختان را مشاهده کند مقصر آفت زدگی محصولات عمده منشاد اعم از بادام ،آلوچه آلبالو و زردآلو را خود کشاورزان می داند که رسیدگی نکردند و می گوید سموم کشاورزی آنقدر گران نیست و مردم نتوانند خریداری کنند

همچنین در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه جام جم اعلام کرد بود:مردم منشاد وضعیت مالی خوبی دارند و احتیاج به کمک نیست به طوریکه هرکدام از منشادی ها در یزد منزل دارند .

در این بیانیه آمده است:جناب آقای جوادی پور می خواهیم سوال کنیم که وضعیت مردم منشاد به خودشان مربوط است و کسی نمی خواهد اعلام نظر کند ، اگر هم وضعیت خوبی دارند تلاش و کوشش خودشان خواهد بود واگر منزل در یزد دارند مجبورند چون جنابعالی و امثال شما اگر به فکر مردم سخت کوش این منطقه بودید اینگونه مردم به شهر ها مهاجرت نمی کردند. جهاد کشاورزی بجای اینکه یار و مددکار کشاورزان باشد اینگونه خدمت به مردم می کند که بگوید مردم منشاد چون  وضعیت  مالی خوبی دارندرسیدگی نیاز نیست!

مگر کشاورزان منشاد امرار معاش خود را از چه راهی بدست می آورند. درختی که سالها با ید پای آن بنشیند تا به ثمر برسد و اینگونه جلو چشمشان نابود شود و خم به ابرو نیاورند شما جواب خداوند و مردم را در آن دنیا چه می دهید .

در پایان امیدواریم مسئولین محترم کشاورزی استان خصوصا مدیر کل جهاد کشاورزی تجدید نظر کرده و هرچه سریعتر اقدامات لازم جهت رفع آفت زدگی کرمهای علف خوار انجام بدهند.

واسلام علیکم ورحمه الله

امام جمعه منشاد ، اعضاءشورای اسلامی ،دهیاری و مردم سخت کوش منشاد

 

همچنین حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن واعظی امام جمه منشاد گفت :چنانچه در روزهای آینده اقدامی چهت سمپاشی مکانیزهای درختان منشاد صورت نگیرد خودم دست بکار خواهم شد و به مراجع قضایی شکایت خواهم کردتا اینطور با مردم سخت کوش وتلاشگر منشاد برخورد نکنند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا