هربار که او را صدا می زنی، شوری در قلبت زنده ، شعفی در روحت جاری و عشقی در وجودت زنده می شود . خیالت بال می گشاید، می دانی که تا حرمش راه بسیار است، اما فرزنددلبندت نزدیک است و هربار که او را صلا دهی، یاد اول امامت برایت زنده می شود .

بنا به اعلام پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور ، سال گذشته نام و القاب امیرالمومنین (ع ) 3212 بار برای نوزادان یزدی انتخاب شده و به ثبت رسیده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان یزد ، یزدیها در سال گذشته از مجموع 11873 نوزاد پسر متولد شده نام و القاب حضرت علی ( ع ) را برای 3212 نوزاد خود انتخاب کرده اند. 
بر اساس این گزارش ، نام امیر علی با 856 بار انتخاب در صدر نامهای انتخابی و اسمهای امیر حسین با 600 بار ، امیر محمد 432 بار ، علی 337 مرتبه ، علیرضا 255 بار و امیر عباس با 242 مرتبه انتخاب به ترتیب در رتبه های سوم ، چهارم ، ششم ، نهم و دهم انتخاب نام نوزادان پسر قرار گرفته اند . 
همچنین سایر نام ها و القاب حضرت علی (ع) شامل : علی اصغر 178 بار ، امیر رضا 147 مرتبه ، امیر مهدی 69 بار ، ایلیا 54 و علی اکبر 52 مرتبه انتخاب شده است . 
بر اساس اعلام ثبت احوال استان یزد در سال گذشته بیش از 50 درصد دختران متولد شده در این استان نیز با نام و القاب حضرت زهرا ( س ) نامگذاری شده اند به طوری که از مجموع 11628 نوزاد دختر ، نام 6635 نوزاد از القاب آن حضرت برگزیده شده است . 
این گزارش می افزاید : 6 میلیون و 493هزارو 616 نفر در سراسر کشور مزین به نام، القاب، کنیه‌ها و یا ترکیب با نام مبارک علی(ع) هستند . طبق آمارهای به دست آمده از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور 2میلیون و 279هزارو 8 نفر در ایران با نام علی نامگذاری شده اند . 
علاوه بر نام، القاب و کنیه‌های ایشان اسامی فراوان مرکبی با نام علی نیز در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است که شامل نام‌های علیرضا ، محمدعلی ، علی‌اکبر ، علی‌اصغر ، امیر‌علی ، غلامعلی ، قربانعلی ، علی‌محمد ، مرادعلی ، محرم‌علی ، حیدرعلی ، شیرعلی ، سیفعلی ، نظرعلی ، علی‌اوسط ، یارعلی ، ربعلی ، ذکرعلی ، دوست‌علی ، یعقوب‌علی و علی‌صفا می‌باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا