صادقي خبرنگار :در همایش فتح خرمشهر در مهریزاز سه جانباز بالای ۵۰ درصد قدردانی شد.

 نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی در این همایش ضمن گرامیداشت این روز، فتح خرمشهر را تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلابمان دانست و افزود:
فتح خرمشهر، موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و هم دلی و وحدت را میان اقشار ملت پدید آورد.
وی افزود: حماسه شگرف آزادسازی خرمشهر، پیروزی سرو قامتانی را پدید آورد که با فتح آفرینی خود، نهایت ایثار، اوج مظلومیت، انتهای پاک بازی و منتهای توکل را رقم زدند.
حجت الاسلام و المسلمین دخیل عباس زارعزاده اظهار داشت :خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.
نماینده ۵ شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزود: مقاومت ۴۳ روزه مردم خرمشهر، فصل مهمی در هشت سال دفاع مقدس است؛ زیرا بسیاری از کارشناسان نظامی معتقدند اگر خرمشهر مقاومت نمی کرد و متجاوزان به آسانی آن جا را اشتغال می کردند، شاید سرنوشت جنگ این گونه رقم نمی خورد. این پایداری سترگ، سدّی شد در برابر اینکه عراقی ها سریع به اهدافشان برسند و توان نظامی آنها در منطقه به هم بریزد.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در دیگر محورهای سخنان خود با قدردانی از شورای نگهبان گفت: ۱۵۰ نماینده مجلس از اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تقدیر کردند.
وی افزود: با بیان اینکه تمردکنندگان از نظر شورای نگهبان، جمهوری اسلامی ایران را قبول نداشته و تکلیف آنها نیز روشن است، گفت: این افراد نه تنها نمی‌توانند رئیس جمهور شوند بلکه نمی‌توانند هیچ سمتی در جمهوری اسلامی داشته باشند.
در پایان این همایش نیز از پورباقری، باقر زارع و عبادی فر، سه تن از جانبازان بالای ۵۰ درصد شهرستان مهریز در عملیات فتح خرمشهر قدردانی شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا