سید علی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد گفت: اقدامات زیادی برای پیشگیری از وقوع جرم در استان انجام شده و قطعا آثار مثبت زیادی را در بر خواهد داشت.

اعظم السادات ميرجليلي == خبرنگار يزد فردا == معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار يزد فردا گفت: اقدامات زیادی برای پیشگیری از وقوع جرم در استان انجام شده و قطعا آثار مثبت زیادی را در بر خواهد داشت.

سید علی اصغر رفاهی افزود: اقدامات زیادی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد (اداره پیشگیری های فرهنگی - اجتماعی) در سال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد :برگزاری نخستین جلسه تخصصی داوری در قولنامه ها ،برگزاری چندین جلسه برای تاسیس بنیاد پهلوان سرا ،بازدید از بهزیستی (طرح تحکیم بنیاد خانواده – پیشگیری از طلاق )،برگزاری نشست تخصصی در خصوص اجرای طرح بنیاد صیانت از نهاد خانواده در واحد مساجد برخی از اقدامات انجام شده این معاونت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد گفت: تشکیل جلسات بنیاد صیانت از نهاد خانواده در استان،برگزاری جلسه در راستای تشکیل بنیاد صیانت از نهادخانواده درشهرستانهای یزد، اردکان ، طبس ،میبد و برگزاری جلسه با مسئولین زندان شهرستان طبس در حوزه انجام اقدامات فرهنگی موثر در زندان برخی دیگر از اقدامات انجام شده سال گذشته است.

رفاهی افزود: برگزاری همایش تبیین اخلاق حرفه ای وکالت و آسیب های فراروی وکلا، همایش تبیین اخلاق حرفه ای کارشناسی و هم اندیشی قضات و کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد در تحقق اجرای عدالت برخی از برنامه های تخصصی این معاونت است.

وی ادامه داد: برگزاری گردهمایی مدیران فرهنگی – اجتماعی دادگستری استانها ، نشست تخصصی با اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استانداری ،برگزاری نخستین جلسه دادستان های استان یزد برای اجرای برنامه های این معاونت در شهرستانها ،برگزاری همایش نقش مساجد و بقاع متبرکه در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی ،برگزاری همایش نقش ائمه جمعه و جماعات در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی ،برگزاری جلسه تخصصی پیشگیری از جرم سرقت و برگزاری جلسه تخصصی در خصوص پیشگیری از جرائم مرتبط با مواد مخدر از دیگر برنامه های اجرا شده سال گذشته این معاونت در استان یزد است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد گفت:حمایت و کمک به انجام ده پایان نامه در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی،تهیه وتدوین و چاپ یک میلیون پیام پیشگیری درقالب بروشور و دفترچه های پیشگیری باموضوعاتی از قبیل طلاق،اتباع بیگانه،موادمخدر،مشروبات الکلی و غیره، برگزاری نشست تخصصی پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق در استان یزد بخش دیگری از برنامه های اجرایی سال گذشته معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا