آبروريزي ، انگيزه مجرمانه در هتك حيثيت اينترنتي
سه جوان كه در يكي از شبكه هاي اجتماعي تصاوير خصوصي و خانوادگي شهروندي را منتشر و موجبات هتك حيثيت وي را فراهم كرده بودند، توسط پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ " ستار خسروي " رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر بيان داشت : در پي شكايت شهروندي مبني بر اينكه در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي صفحه اي بنام وي ايجاد و تصاوير خصوصي و خانوادگي او در آن منتشر شده ، موضوع در دستور كار كارشناسان ويژه اين پليس قرار گرفت.
سرهنگ خسروي افزود :با انجام تحقيقات و اقدامات پليسي صورت گرفته نهايتاً متهم "20 ساله" كه با همدستي 2 نفر ديگر كه از هم كلاسي هاي شاكي بودند، شناسايي و دستگير شدند.
وي افزود :در بازجويي هاي صورت گرفته هر سه متهم به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را آزار و اذيت شاكي و آبروريزي او عنوان كردند.
"سرهنگ خسروي" در ادامه با اشاره به اينكه شبكه هاي اجتماعي مجازي قابل اعتماد نيستند، گفت: از به اشتراك گذاري تصاوير خصوصي و خانوادگي در اين شبكه ها و فضاي مجازي كه باعث فراهم آمدن مشكلات بعدي مي شود جداًخودداري كنيد .
وي همچنين خاطر نشان كرد: از ذخيره سازي تصاوير خصوصي و خانوادگي بر روي تلفن همراه،لپ تاپ،فلش مموري و ساير تجهيزات قابل حمل پرهيز كنيد چرا كه اين تجهيزات امكان سرقت يا مفقود شدن در آن وجود دارد و ممكن است مورد سوء استفاده مجرمان قرار گيرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا