امیرحسنخانی: اهداف چشم‌انداز 20ساله، برنامه چهارم و بودجه، باید کمی و منطقه‌ای مشخص شود

يزدفردا "نماینده فردوس و طبس گفت: برای عملیاتی و اجرایی شدن برنامه چشم‌انداز و قانون برنامه چهارم و قوانین بودجه سنواتی، اهداف بصورت کمی و منطقه‌ای مشخص بشود.

نماینده فردوس و طبس گفت: برای عملیاتی و اجرایی شدن برنامه چشم‌انداز و قانون برنامه چهارم و قوانین بودجه سنواتی، اهداف بصورت کمی و منطقه‌ای مشخص بشود و وظایف کارکنان و شهروندان بصورت مشخص اعلام گردد تا هرکسی بداند سهمش در توسعه ملی کشور و توسعه‌ منطقه‌ای به چه میزان است.

محمدرضا امیرحسنخانی،‌ دومین ناطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی

در ابتدای با قدردانی از مساعدت و تلاش خستگی‌ناپذیر دولت نهم، بویژه در سفرهای استانی، اظهار امیدواری کرد دور دوم سفرهای استانی ثمرات بیشتری بویژه برای مناطق محروم به همراه داشته باشد.

نماینده مردم فردوس و طبس در ادامه اظهار داشت: لازم است برای عملیاتی و اجرایی شدن برنامه چشم‌انداز و قانون برنامه چهارم و قوانین بودجه سنواتی، اهداف بصورت کمی و منطقه‌ای مشخص بشود و وظایف کارکنان و شهروندان بصورت مشخص اعلام گردد تا هرکسی بداند سهمش در توسعه ملی کشور و توسعه‌ منطقه‌ای به چه میزان است.

وی افزود: حال که هیأت محترم دولت قصد تغییر ساختار و سازمان را در کشور نموده‌ است، بایستی این تغییر بنحوی مطلوبتری تغییر یابد و پروژه‌های عمرانی که شروع شده و قسمتی‌اش انجام شده تا پایان ادامه پیدا کند و پشتیبانی بشود تا به بهره‌برداری کامل برسد.

امیرحسنخانی گفت: بعنوان نمونه می‌توان از سدهای مختلفی نام برد که هنوز پروژه‌های زیرسد هیچ گونه‌ای عملیاتی در آن انجام نشده و دولت نهم قصد دارد که این پروژه‌ها را عملیاتی کند و پروژه‌ها به بهره‌برداری کامل برسد.

نماینده فردوس و طبس ضمن تقدیر از دولت نهم در ایجاد اشتغال در کشور و وظیفه‌ای که وزیر کار بعهده گرفته، تصریح کرد: بایستی ذکر بشود سایر وزارتخانه‌ها و سایر سازمانها چه نقشی در اشتغال در کشور ایفا می‌کنند. آیا گرفتن هزینه‌های انشعاب بالای برق از کارخانجات مختلف تولیدی و عدم کارآمد کردن آنها در ابتدای کار می‌‌تواند به اشتغال در کشور کمک نماید؟ آیا وظایف مختلف سازمانها و وزارتخانه‌ها در اشتغال و ایجاد اشتغال مشخص شده است؟

وی در ادامه گفت: درخواست من این است که واقعاً به مسأله اشتغال که یک معضل ملی است توجه بیشتری بشود و علاوه بر وزارت کار سایر سازمانها و وزارتخانه‌ها نیز به وظیفه خودشان عمل کنند.

امیر حسنخانی با اشاره به مشکلات شهرستان فردوس و همچنین مساعدتهای انجام شده در دولت نهم اظهار داشت: این شهر اکنون علاوه بر تحمل آسیبها و عوارض خشکسالی و سرمازدگی چندین ساله از عدم توسعه صنعتی و عدم توجه به داشتن زیرساختهای مناسب رنج می‌برد.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: علی‌رغم دستورات مکرر شما، هنوز این منطقه بعنوان منطقه محروم شناخته نشده‌است و شاید محروم‌شناختن فردوس گام اول در توسعه این منطقه و رهایی از مشقات مختلف خشکسالی و سرمازدگی باشد.

نماینده فردوس افزود: علی‌رغم تکلیف قانون برنامه چهارم مبنی بر تجدیدنظر و اعلام شاخص‌های جدید محرومیت، هنوز این کار عملیاتی نشده است و اکنون با انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معلوم نیست که این موضوع تا چه اندازه به تعویق بیافتد.

به گفته امیرحسنخانی ایجاد باند امداد و نجات که می‌تواند امنیت خاطر را برای مردمی که بر روی گسل فعال زندگی می‌کنند و تجربه‌های فراوان زلزله در شهر خود و شهرهای اطراف را دارند، نیازمند توجه و پشتیبانی بیشتر است.

وی از دقت دکتر سعیدلو معاونت اجرایی ریاست جمهوری در اعلام به سازمان مدیریت که بایستی این باند دارای ردیف مشخص برای سال 87 گردد، تشکر و قدردانی کرد.

وی سوسک سرشاخه‌خوار و کرم خراط و عوارض سرمازدگی و خشکسالی را از جمله مشکلات فراوانی ذکر کرد که مردم شهرهای فردوس و سرایان و طبس و بشرویه در پیش رو دارند و اظهار داشت: عدم تخصیص اعتبارات خشکسالی در سالجاری قطعاً پروژه‌ها مختلفی را که از سال قبل شروع شده است با مشکل مواجه خواهدکرد و بارقه امیدی که در دل کشاورزان ایجاد شده به یأس مبدل خواهدشد. لذا درخواست من این است که اعتبارات خشکسالی هرچه سریعتر به استان ابلاغ شود.

این نماینده مجلس با بیان این که علی‌رغم خشکسالی این منطقه، منطقه‌ فردوس و طبس، سرایان و بشرویه دارای نیروهای انسانی بسیار مستعد و باهوش است و ضرورت توجه به ایجاد مراکز استعدادهای درخشان را از آرزوها و ایده‌های اصلی مردم در این منطقه ذکر کرد و گفت: تا شاید همچنان که در جنگ تحمیلی به وظیفه خود در دفاع از میهن اسلامی عمل نمودیم، اکنون نیز در عرصه مدیریت و تولید علم و دانش، فرزندان این منطقه بتوانند سهم خود را در عرصه‌های ملی عمل کنند.

امیرحسنخانی با تقدیر و تشکر از توجه دولت به معادن زغال‌سنگ طبس و اظهار امیدواری از راه‌اندازی و بهره‌برداری تمام‌ مکانیزه از زغال سنگ در هفته محترم دولت بر ضرورت توجه وزارت صنایع را به ایجاد صنایع جنبی زغال‌سنگ در طبس تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد نیروگاه حرارتی طبس که مورد تأکید ریاست محترم جمهوری نیز هست، جهت متنوع نمودن سبد انرژی کشور، اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این پروژه را با توجه به فواید و منافع ملی بسیاری که در پی دارد، از وزارت نیرو و وزارت امور خارجه خواستار شد.

وی با اشاره به مشکل آب شرب در منطقه فردوس، طبس و سرایان گفت: بخشی از مناطق ما هنوز بوسیله تانکر آبرسانی می‌شود و برخی از مناطق ما فاقد آب شرب است.

نماینده فردوس و طبس همچنین تأمین و تکمیل هرچه سریعتر اعتبارات پروژه آب شرب شهر دهوک را از وزارت نیرو خواستار شد.

نماینده فردوس و طبس در پایان با اشاره به بخش با بیش از (60) سال سابقه بخشداری و داشتن بیش از (70) سال سابقه شهرداری بشرویه، عملیاتی شدن و دستور رییس جمهور درمورد شهرستان شدن بشرویه را خواستار شد.

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا