نخستین جلسه کارگروه توسعه صنعت پویانمایی و بازی های رایانه ای استان یزد با حضور معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد، معاونت صدا و سیمای مرکز استان، کارشناسان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و گروهی از موؤسسات خصوصی فعال در حوزه تولید پویانمایی و بازی های رایانه ای در پارک علم و فناوری یزد برگزارشد.

منيره زارع زاده خبرنگار يزدفردا/ به گزارش يزدفردا مهندس شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد با اشاره به گردش مالی بالا، ظرفیت اشتغال­زایی و دانش بنیان بودن تولیدات رسانه­ای و تصویری به تشریح  توانمندی­های استان یزد در این حوزه پرداخت.

وی ماموریت و رسالت پارک­های فناوری را کمک به توسعه اقتصاد دانش بنیان از طریق تسهیل جریان تولد و توسعه شرکت­های فناور معرفی نمود و اظهار داشت: پارک علم و فناوری یزد آماده است از طریق مرکز رشد تخصصی صنایع فرهنگی، بسترهای لازم برای شبکه­سازی و هم­افزایی فعالان خصوصی و دولتی در حوزه پویانمایی و بازی­های رایانه­ای را فراهم آورد.

سپس آقای مهندس حسینی، معاونت سیمای مرکز یزد نیز به تشریح امکانات و برنامه­های این سازمان برای توسعه پویانمایی در استان پرداخته و اظهار داشت صدا و سیمای استان یزد، برابر آیین نامه­های داخلی از پیشنهادات فیلم­سازان و انیمیشن­سازان یزدی استقبال نموده و حمایت می­کند.

در ادامه این جلسه حاضران ضمن اشاره به برخی از نقدها و نواقص موجود در این بخش، ابتکار پارک علم و فناوری یزد در تدارک کارگروه توسعه صنعت پویانمایی و بازی­های رایانه­ای در استان را زمینه­ساز هماهنگی بیشتر و تجمیع توانمندی­ها در این حوزه دانستند.

دبیرخانه این کارگروه در پارک علم و فناوری یزد استقرار داشته و جلسات آن با مشارکت دیگر مؤوسسات و سازمان­های همسو ادامه خواهد یافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا