یزدفردا:باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی یزد با همکاری گروه کارآفرینی دومین مسابقه نجات تخم مرغ را در این واحد دانشگاهی برگزار می کند.

دکتر محمدرضا احمدزاده رئیس باشگاه پژوهشگران جوان در این رابطه گفت: این مسابقه با هدف توجه به ایده پردازی دانشجویان طراحی شده است ، در این مسابقه توسط تیم های شرکت کننده سازه هایی سبک ساخته می شود که این سازه ها باید توان سالم نگه داشتن یک تخم مرغ پس از سقوط از ارتفاع مشخص شده را داشته باشند.

وی افزود: سازه های شرکت کنندگان از طریق کاغذ، مقوا، چوب، نایلون، چسب طراحی و ساخته می شود.

وی بااشاره به حضور تیم های متعددی در این مسابقات خاطرنشان کرد: این مسابقه برای دومین بار است که در سطح دانشگاه برگزار می شود و در سال گذشته 62 تیم در این مسابقات شرکت داشتند.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه دانشجویان مقاطع مختلف می توانند در مسابقات نجات تخم مرغ شرکت کنند، گفت: برگزاری این مسابقه موجب می شود تا دانشجویان بتوانند خلاقیت ها و ایده های خود را در قالب مسابقات علمی تبدیل به محصول کنند.http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_25994.jpeg

وی افزود: شرکت در این مسابقات برای تمامی رشته ها آزاد است و این مسابقات روز اول خردادماه 92 در ساختمان تحصیلات تکمیلی مرحوم دکتر علی سلطانی همراه با جوایز ارزنده برای گروه های برتر برگزار می شود.

دکتر احمدزاده در مورد نحوه برگزاری مسابقه افزود: در این رقابت تیم های شرکت کننده باید سازه ای را طراحی کرده و در آن تخم مرغی را به نحو محافظت شده از ارتفاع مشخص شده بدون سرعت و شتاب اولیه به طرف زمین رها کنند ، بطوریکه  تخم مرغ درون سازه سالم و بدون شکستن یا ترک خوردگی در محدوده ای مورد نظر فرود آید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا