نشست صمیمانه  هنرمندان صنایع دستی 24 اردیبهشت ماه در محل مجتمع امام علی یزد با حضور معاونت صنایع دستی استان از سوی سازمان بسیج هنرمندان برگزار گردید.
در این نشست پارسائیان مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با بیان اینکه بسیج یک نیروی فراگیر است که در تمام ضمینه ها وارد شده است ، ادامه داد :در اوایل انقلاب امام (ره ) فرمان تشکیل ارتش بیست ملیونی به علت شرایط ان زمان در کشوری که تازه انقلاب کرده بود و تمام دنیا با ان وارد جنگ شده بود دادند.بعد از جنگ این نیرو وارد بدنه سازندگی جامعه شد تا اینکه از سال 67 امام دستور تشکیل اقشار مختلف بسیج را دادند و الان تقریبا هفت سالی است که سازمان بسیج هنرمندان تشکیل گردیده تا بسیج بصورت تخصصی وارد شاخه های مختلف هنر که بسیار ظریف است شود.
وی در ادامه گفت:سازمان بسیج هنرمندان استان یزد جهت انجام فعالیت های هنری اقدام به تشکیل جلسات ماهانه، برنامه ریزی سالیانه برای گروهای هنری و ادبی کرده است و در همین راستا تاکنون موفق به راه اندازی 9 انجمن گردیده و دهمین انجمن آن صنایع دستی می باشد که فعالیت های خود را بصورت تخصصی انجام میدهند.
پارسائیان گفت : از انجا که یزد یکی از قطب های صنایع دستی کشور است باید بصورت هرچه منسجم تردر این ضمینه فعالیت شود ، به همین منظور سازمان بسیج هنرمندان با تشکیل انجمن صنایع دستی و با تشکیل یک شورای 7 نفره از پیشکسوتان صنایع دستی استان گامی در جهت انسجام هر چه بیشتر این رشته هنری خواهد برداشت .
مسئول سازمان بسیج هنرمندان همچنین گفت : این سازمان در نظر دارد بصورت جدی وارد این عرصه شده و از آثار هنرمندان حمایت کند ، تا هنرمندان بتوانند صنایع دستی استان را با برپایی نمایشگاه های استانی و کشوری هنر خود را به دیگر مردم بشناسانند.
در ادامه بهشتی معاونت صنایع دستی استان گفت : همانطور همیشه گفته اند یک دست صداندارد صاحبان صنایع استان نیز باید با هم متحد شوند و بیشتربدنبال فعالیت های گروهی باشند و از نظرات و ایده های یکدیگر برای ارائه ی کاری بهتر استفاده کنندو
وی گفت: از انجا که فرصت ها دیر بدست می ایند و زود از بین می روند جوانها باید از این فرصت استفاده کنند و یک انجمن باشد  تا به وسیله آن بتوان فعالیت هارا رسمیت بخشید و قانونمند کرد و بتوان توان مالی را تقویت کرد تا از آثار هنری حمایت بهتری صورت بگیرد .
در این نشست رحیم دل مسئول شورای صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان گفت :نظر به اینکه پتانسیل استان یزد در هنر صنعت صنایع دستی قابل توجه می باشد و یزد از جمله استانهای کشور می باشد که دارای صنایع دستی بومی است و همچنین واحد های دانشگاهی نیز جهت تقویت این هنر اصیل ایرانی در حال تلاش می باشند برآن شدیم تا انجمنی تخصصی ایجاد کرده تا هنرمندان این رشته راهشان هموار تر شود .
وی در ادامه گفت : در راستای همین اهداف انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان با شورائی 7 نفر ازجوانان تحصیل کرده در این عرصه در بهمن ماه سال 91 با پیگیری و برگزاری جلسات مستمر شروع به فعالیت نمود.
 مسئول شورای صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان اینطور ادامه داد : این انجمن در نظر دارد در سال 92 به حول و قوه الهی شروعی هدفمند با اهداف از پیش تعین شده که از مصوبات جلسات متعدد می باشد قدمی مستمر جهت اعتلای این هنر فاخر ایرانی بر دارد و با ایجاد اتاق فکرقدمی در جهت پیشرفت  صنایع دستی خود و دیگر هنرمندان مقید به حرکت به سوی جلوه و اعتلای هنر ایران عزیز بر دارد.
رحیم دل اهداف این انجمن در سال 92 را به این شرح عنوان کرد : تداوم نشست های صمیمی هنرمندان ،‌آموزش تخصصی رشته های صنایع دستی ، برگزاری جشنواره استانی صنایع دستی و ایجاد دبیرخانه ،‌ایجاد کتابخانه مرکزی و تخصصی ، برگزاری دوسالانه در رشته های مختلف صنایع دستی ، پیگیری برگزاری جشنواره صنایع دستی فجر ، برگزاری هفته های فرهنگی صنایع دستی در استانهای دیگر و معرفی صنایع دستی استان ، بررسی حلقه های صالحین – با بررسی موضوعات روز و تربیتی .
گفتنی است در این نشست رضایی و ملک ثابت از پیران بی ادعای صنایع دستی استان و صاحبان دکترای افتخاری هنر حضور داشتند .و در پایان این نشست هنرمندان حاضر نظرا ت ، انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا