سمینار آموزشی آشنایی با نظام جامع مالی توسط شهرداری یزد و با شرکت مسئولان و دست اندرکاران مالی شهرداریهای کلانشهرها و مراکز استانها طی دو روز از تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه در شهر یزد برپا شد.

 از روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه سمینار دو روزه آموزشی آشنایی با نظام جامع مالی شهرداریها از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و به میزبانی شهرداری یزد با حضور مدیران مالی و کارشناسان سیستم بودجه و اعتبارات مراکز استانها و کلانشهرها، معاون مدیرکل شهری و امور شوراهای استانداری یزد و مدیران مالی شهرداریهای استان یزد و سازمانهای وابسته به شهرداری مرکز استان آغاز شد.

حجت الاسلام مطهریان رئیس شورای اسلامی شهر یزد در مراسم افتتاحیه این سمینار اظهار امیدواری نمود که این سمینار جنبه کاربردی نیز داشته باشد و آموزشهای مطرح شده در آن جنبه عملی به خود بگیرد.

مهندس مشتاقیون معاون اداری و مالی شهرداری یزد هم در افتتاحیه این مراسم خاطرنشان کرد در زمانی که شهرداریها با انواع محدودیت ها مواجه هستند این گونه سمینارها، به نظام یافتن تشکیلات شهرداریها کمک می کند.

وی یادآور شد در زمانی که شهرداریها با کاهش درآمد و افزایش ناگهانی هزینه ها روبرو شده اند نگاه به اصلاح ساختار مالی شهرداریها می تواند کمک شایانی نماید.

معاون اداری و مالی شهرداری یزد با ابراز تأسف از فقدان نگاه کارشناسی که بتواند از شهرداریها دفاع کند یادآور شد این روند ضرباتی را به شهرداریها وارد می آورد.

مهندس سید علی مشتاقیون اظهار امیدواری کرد در این سمینار به نظرات واحدی در مسائل شهرداریها برسیم تا بتوانیم ازآن دفاع کنیم.

مهندس حاتمی دبیر کارگروه معاونین اداری و مالی شهرداریهای کلان شهرها هم با اشاره به مشکلات قانونی شهرداریها گفت: در دستور کار است که در پایان برنامه پنجم، قانون شهرداریها از نو نوشته شود.

وی که مشاور معاون اداری و مالی شهرداری تهران هم هست خطاب به پرسنل شهرداری بیان نمود هیچ کس به جز شما نمی تواند مشکل شهرداریها را حل کند.

مدیر مؤسسه خدمات مالی شهر شهرداری تهران در این سمینار در خصوص نظام جامع مالی شهرداریها و حسابداری تعهدی نیز به شرح و تفسیر پرداخت.

­­­­

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا