نشست شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور مدیران ادارات مرتبط در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "ابوالقاسم دهقان" در ابتدای این نشست با قدردانی از خدمات و تلاش های دست اندر کاران ثبت احوال شهرستان تفت اظهار داشت: ثبت احوال از ادارات مهم و حساسی است که هویت و ملیت مردم با آن گره خورده است.

فرماندار تفت با بیان این که ثبت احوال از  مهمترين ارگان ثبت كننده وقایع حياتي در کشور و يكي از كليدي ترین ابزارهای نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در انجام امور حاكميتي است افزود:  ارائه به موقع، صحیح و درست اطلاعات آماری مستلزم ثبت به موقع وقایع چهارگانه توسط ثبت احوال می باشد که این موضوع اهمیت ثبت به موقع وقایع چهارگانه را می رساند

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی لازم در این رابطه به مردم اظهار داشت: ثبت به موقع وقایع حیاتی توسط ثبت احوال از نیازهای اولیه و مهم ساختار شبکه اطلاعات و آمار کشور بوده و هماهنگی و همکاری سایر دستگاههای اجرایی و مردم در این زمینه لازم وضرور ی به نظر می رسد.

دهقان بر ارائه سیاستهای تشویقی برای ارائه سریع و صحیح اطلاعات توسط مردم تاکید کرد.

یادآور می شود بر اساس اطلاعات این نشست در سال 91 تعداد 445 مورد صدور شناسنامه نوزاد، 4425 مورد تعویض شناسنامه، 220 مورد تنظیم سند وفات و 214 مورد ثبت ازدواج توسط اداره ثبت احوال شهرستان تفت صورت گرفته است.

همچنین بر اساس آمار اداره ثبت احوال نیر، تعداد 109 مورد ولادت، 62 مورد وفات و 54 فقره ازدواج به ثبت رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا