سیزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ایران و ششمین جشنواره بین‌المللی ایکاهو پس از سه روز رقابت 226 راس اسب، با معرفي برترين‌ها به كار خود پایان داد.

این رقابت‌ها با شركت اسب‌هايي از استان‌هاي خوزستان، تبريز، اردبيل، كرمان، فارس‌، اصفهان، اراك، البرز، كهكيلويه و بويراحمد، شهركرد و يزد به مدت سه روز در دانشگاه آزاد اشكذر برگزار شد.

اين رقابت‌ها در دو گروه خوني ايراني و خارجي اسب‌هاي نریان‌ و مادیان و در رده‌هاي سني مختلف با قضاوت سه داور جهاني از كشورهاي بلژيك و ايتاليا برگزار ‌شد.

در پايان اين جشنواره و در گروه خون ایرانی اسب "لاله رخ قرائی" در بخش مادیان‌های جوان، اسب "کلارانوق" در بخش مادیان‌های بزرکسال به عنوان زيباترين اسب‌ها شناخته شدند.

در بخش نريان‌ها، اسب "کبیر بیک" در بين نریان‌های جوان و اسب "کوهیار پارسیا" در بين نریان‌های بزرگسال به عناوين نخست دست يافتند.

اسب "لیدی آنجلینا" در مادیان‌های جوان، اسب "نسج الفخیرا" در مادیان‌های بزرگسال و اسب "لهیب ابن سحر" در نریان‌های جوان و اسب "ای جی فنان" در نریان‌های بزرگسال به عنوان زيباترين اسب‌هاي گروه خون خارجی شناخته شدند.

اسب‌هاي "لوسی راد" و "کیمیا رضایی" به ترتيب در رقابت مادیان‌های جوان و بزرگسال در گروه تولید ملی قهرمان شدند.

اسب‌هاي "گرشاسب بهرمان" و "قیصر میر یزد" نيز عناوين برتر رقابت نریان‌های جوان و بزرگسال در اين گروه از آن خود كردند.

يادآور مي‌شود؛ استان يزد با پرورش بيش از يكهزار و 800 راس اسب اصيل عرب  و داشتن نيمي از اسب‌هاي اصيل عرب در خود، رتبه اول كشور و عنوان قطب پرورش اسب اصيل عرب در كشور را به خود اختصاص داده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا