مقام معظم رهبری: تخريبكنندگان قبوربقيع اگر جرأت مي‌كردند قبرپيامبر(ص) را نيز ويران مي‌كردند.. جریان تكفیری خبیث كه از پشتیبانی های مالی و غیرمالی برخوردار است ، امروز یك مصیبت واقعی برای اسلام به شمار می رود. 16/2/92

    علی اصغر باقری: بار دیگر دست جنایت  کار شیطان بزرگ از  آستین وهابیت کوردل و تکفیری ها بیرون آمد و به منظور راه اندازی جنگ مذهبی بین مسلمانان به بارگاه مطهر حجربن عدی صحابی صدیق رسول گرامی اسلام(ص) و از یاران با وفای حضرت علی علیهما السلام جسارت نمودند و در حرکتی بسیار شگفت انگیز و وقیحانه نبش قبر آن بزرگوار نموده و به جنازه آن شهید بزرگوار بی احترامی کردند.

 

جریانی که در سوریه شورش به پا نمودند کسانی هستند که از کشورهای غربی و عربی وهابی حمایت تسلیحاتی و مالی و معنوی شده و سیل مزدوران را از سراسر جهان به کمک آنان گسیل داشتند. اما قاطبه ملت سوریه جواب رد به این جنایتکاران داده و تا کنون نتوانستند جایگاهی برای خود در بین مردم کسب کنند، لذا هر روز جنایت هولناکی را رقم زده و چهره پلید خود را نمایان تر می کنند و مردم دنیا امروز شاهد موجودات پلیدی هستند که از ظالمین چهارده قرن گذشته پست تر و رذل تر بوده چرا که معاویه که جنایت به شهادت رساندن حجربن عدی را انجام داد و فرزند پلیدش یزید (ل) هیچگاه دستور نبش قبر ندادند و ما باید از این حادثه هولناک بیش از پیش به خود آمده و بیندیشیم، که در اطرفمان چه گرگهای خون آشامی کمین کردند و در مسئولیتهای فردی و اجتماعی چنان آگاهانه عمل کنیم که ایادی شیطان بزرگ امریکا و انگلیس خبیث را از ارتکاب چنین اعمالی مأیوس کنیم.

      اگر چه جان بر کفان اهل بیت علیهم السلام در سوریه و حزب ا... لبنان با تقدیم شهدایی از حرم حضرت زینب و رقیه علیهماالسلام در برابر تهدیدهای تکفیری ها حفاظت و پاسداری می کنند اما این را همه خوب می دانیم که دلگرمی آنان به ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که عمود خیمه مستضعفان جهان شده و اگر اینجا آسیبی ببیند پشت آنان خالی خواهد شد. لذا چه خوب است که در همه زمانها و بویژه در این موقعیت حساس به وصیت امام راحل بیشتر توجه نماییم که فرمودند:  « به ملت عزيز ايران توصيه مي‌كنم كه نعمتي كه با جهاد عظيم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آورديد همچون عزيزترين امور قدرش را بدانيد و از آن حفاظت و پاسداري نماييد» و امروز یکی از صخنه های حفاظت و پاسداری از نظام اسلامی در پیش است، چیزی که دشمن در صدد است آنرا چون فتنه 88 به تهدیدی علیه جمهوری اسلامی تبدیل کند. لذا حضور پر شور و  آگاهانه در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی و مقابله با توطئه های مختلفی که دشمن و بعض عوامل داخلی آن رقم می زنند مشت محکمی بر دهان شیطان بزرگ امریکا و روباه مکار انگلیس و وهابیت و تکفیری های کوردل خواهد بود. اما جای این گفته هم خالی است، آن جان بر کفانی که حفاظت و پاسداری از حرم حضرات زینب و رقیه علیهماالسلام و دیگر اماکن مقدسه را داوطلبانه و جان بر کف پذیرفتند دلشان برای ما و نظام اسلامی ما می تپد. شایسته است که ما نیز هر از چند گاهی به یاد آنان باشیم و ما نیز شایستگی خود را در حفاظت و پاسداری از معشوقشان به ظهور برسانیم.

      ذکر این نکته هم ضروری است در حالیکه جهان کفر دست در دست هم دنبال بهانه ای است که اختلافات مذهبی و بویژه اختلاف بین شیعه و سنی را دامن بزند و این دسیسه دشمنان اسلام مخصوصاً انگلیس خبیث سابقه چند صد ساله دارد آنگاه عده ای ساده لوح و بعضاً مریض در منابر عمومی نسبت به آنچه که اهل سنت بر روی آن حساسیت خاص دارند حرفهایی زده و بهترین حربه را به دست تکفیری ها و وهابی ها می دهند تا اولاً فتواهایی بر مشرک بودن شیعه از بعضاً مفتی های وابسته بگیرند، ثانیاً شیعه کشی را در اقصی نقاط جهان اسلام رواج دهند و ثالثاً گستره وسیع اهل تسنن که نزدیکی شان به شیعه به مراتب بیشتر از وهابی ها و تکفیری هاست را به خودشان نزدیکتر کنند. لذا اگر استکبار جهانی بویِژه شیطان بزرگ امریکا و انگلیس خبیث سهم بزرگی در سازماندهی در ایجاد اختلافات مذهبی دارند و با توجه به اینکه بنگاههای خبری دنیا در دست دشمن است و کاهی را می توانند به کوه و یا بالعکس تبدیل کنند، این قبیل اشخاص نیز سهمشان در بهانه دادن به دست دشمن زیاد بوده و کسانی هم که پای حرفهای اینها نشسته و اعتراضی نمی کنند در این گناه و معصیت بزرگ که ریختن خون شیعیان مظلوم و بی حرمتی به مقدسات را در پی دارد شریک بوده و چه بسا خساراتی که از این بابت به بار آمده و می آید قابل جبران نباشد چرا که ندامت و پشیمانی همان آقایان هیچگاه نمی تواند سند و مدرکی که به دست دشمن افتاده را از ارزش بیاندازد.

      چه راست فرمود رئیس مذهب جعفری که: دو طایفه پشت ما را می شکنند یکی عالم هتاک و دیگری جاهلی که به مشی و مرام خود عمل می کند. شاید یکی از دلایلی که به این قضایا دامن می زند عدم آگاهی بعضی از بحث تقیّه است و اینها نمی دانند که اصل تقیّه مربوط به شیعه و سنی است نه شیعه و کفار! و این چیزی است که سیره ائمه علیهم السلام به ما آموختند. دشمنی هم که اختلاف بین شیعه و سنی را مدیریت می کند دوست دارد که  عاملین این اختلافها در فضایی کاملاً امن قرار داشته و مشکلی برایشان پیش نیاید برای نمونه می بینیم آن ممبری اصفهانی که خیلی پسند یزدی ها واقع شده و مبالغ کلانی برای صحبتهایش می گیرد هیچگاه به خاطر آن حرفهای حساسیت برانگیز مورد تعرض قرار نمی گیرد ولی شیعیان مظلوم و بی پناه در افغانستان و پاکستان و سوریه حتی فرزندان خردسالشان سر بریده می شوند! در سفری که به عتبات عراق داشتیم در مسجد کوفه یک شیعه از استان بامیان افغانستان می گفت:، طالبان برای اینکه ما شیعه ها را اذیت کنند با طناب سر ما را می برند و ما هم تعدادمان اندک است و نمی توانیم کاری بکنیم. وی می گفت با این احوال هرگاه می شنویم که امریکا برای ایران برنامه ای دارد دلشوره می گیریم و ناراحت می شویم.  

      براستی ما کجای کاریم! آنقدر که مظلومان و مستضعفان جهان قلب و دلشان برای ما و نظام اسلامی ما می تپد آیا ما چقدر به یاد آنهاییم و چقدر به یاد نظام اسلامی و آنچه که آنها در دل دارند هستیم؟. چرا بعضی که در دوران قبل از انقلاب در تهیه نان خوردن هم می لنگیدند و امروز به صدقه سری شهدا و نظام اسلامی به مال و منالی رسیدند، خود را گم کرده و ذکر و وردشان قیمت مرغ و گوشت و روغن و گوجه و پیاز و... شده و با اینکه وضع خوبی داشته و سرمایه دار شده و بیش از دیگران می خورند! با اندک کم و زیادی از کوره به در می روند و همه چیز را زیر سؤال می برند! اینها یادشان رفته که مسلمانی هزینه دارد و اشرف مخلوقات عالم با یاران اندکش سه سال را در شعب ابیطالب با آن وضع اسفبار گذراندند و بعضاً از پوست خشکیده شتر ارتزاق می کردند! کجا ما چنین سختی ها کشیدیم؟ به هر حال فرصت اندک است و تمامی حرکات و اعمالمان ثبت و ضبط درگاه الهی است، باید مواضب بود که آب رفته به جوی باز نمی گردد! پس تا فرصت باقی توشه برگیریم و کاستی ها را جبران نماییم.     










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا