با نزدیک شدن موعد ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهور یازدهم بازار سفرهای استانی، سخنرانی ها، مصاحبه ها و تبلیغات انتخاباتی داغ تر از قبل شده است

 

جوان آنلاین-سینا سرمد: با نزدیک شدن موعد ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهور یازدهم بازار سفرهای استانی، سخنرانی ها، مصاحبه ها و تبلیغات انتخاباتی داغ تر از قبل شده است.

 

در این میان دیدگاه های هر یک از کاندیداها متفاوت است و هر یک به نوعی سعی دارند توجه افکار عمومی را به خود جلب کنند.

 

غضنفربازی مسئولان از زبان باهنر

 

در این میان؛ دنايب رئيس مجلس شوراي اسلامي‌و دبير كل جامعه اسلامي‌مهندسان كشور که کاندیدای ریاست جمهوری نیز هست گفت: تورمي‌كه ظرف ۲۰ سال گذشته بي سابقه است را نبايد تنها به حساب تحريم‌هاي خارجي گذاشت و برخي از آن‌ها حاصل غضنفر بازي‌هاي مسئولان، خود زدن‌ها و كج سليقگي‌ها است.

 

محمدرضا باهنر گفت: براي اولين بار در كشور دو انتخابات با هم برگزار مي‌شود. وي افزود: به دليل حساسيت بالاي جامعه خصوصا اصحاب رسانه و مطبوعات، فعالان سياسي و نظام بوروكراسي اداري كشور در هر انتخابات يك پيش لرزه و يك پس لرزه داشت كه موجب مي‌شد تا اجراي وظايف طبيعي نيز مختل شده و به تعويق بيفتد و وقت كشور گرفته شود.

 

افزایش مشارکت مردم با حضور اصلاح‌طلبان!

 

در این میان یک، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم نیز گفت: اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ‌باید کاندیدای اصلح معرفی کنند ولی هنوز به این اجماع نرسیده‌اند.

 

یحیی آل اسحاق رابطه با تعدد و کثرت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان باید در انتخابات با یک یا دو کاندیدای واحد در انتخابات حضور پیدا کنند. وی در ادامه افزود: اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری می‌بایست کاندیدای اصلح معرفی کنند ولی هنوز به این اجماع نرسیده‌اند.

 

آل اسحاق در ادامه بیان کرد: حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات می‌تواند به هرچه با شکوه‌تر شدن و افزایش حضور مردم در انتخابات کمک کند و‌‌ همان گونه که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند باید همه گروه‌ها، اقشار و سلایق در راستای خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری حضور یابند.

 

اجراي مناسب برنامه پنج ساله

 

حجت‌الاسلام ابوترابي، نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد بر لزوم حفظ وحدت در كشور و همكاري و هماهنگي ميان قواي سه‌گانه گفت: كساني كه در جامعه برخلاف وحدت حركت كنند كشور را دچار چالش مي‌كنند.

 

وي با انتقاد از بالا رفتن نرخ بيكاري، بي‌ثباتي ارزي و سقوط ارزش پول ملي گفت: بايد سياست‌هاي درستي براي اجراي برنامه پنج ساله توسعه اعمال شده و مديريت مبتني بر برنامه‌ريزي در كشور نهادينه شود.

 

 

استخاره گرفتم كه بيايم

 

حجت‌الاسلام‌ علي فلاحيان در ديداري با نماينده ولي فقيه در استان همدان با بيان اينكه خيلي از افراد به من گفتند وارد عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي نشوم، گفت: استدلال آنها اين بود كه راي نمي‌آورم و موجب خرد شدن راي‌ها مي‌شوم.

 

وي همچنين گفت:من براي ورود به عرصه رقابت‌ها و اعلام كانديداتوري خود استخاره كردم و با توجه به آيه‌اي كه آمده تكليف خود را بر نام‌نويسي و ورود به انتخابات دانستم و يكي از اطرافيان كه براي من استخاره گرفته بود اعلام كرد افرادي كه اطراف تو را گرفته‌اند باور به پيروزي شما ندارند. اما وارد ميدان رقابت‌ها شويد كه پيروز خواهيد شد.

 

اقتدار ايران مانع از تهاجم نظامي خواهد شد

 

صادق واعظ‌زاده،كانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: من برخلاف برخي سياستمداران داخل كه ايران را در خطر تهاجم نظامي مي‌پندارند و هر از گاهي دل مردم را خالي كرده و از احتمال تهاجم سخن مي‌گويند، اعتقاد دارم قدرت بازدارندگي ايران به اقتدار اين كشور باز مي‌گردد و با همين قدرت بازدارندگي، هيچ كشور عاقلي حتي به انديشه‌اش تجاوز را راه نمي‌دهد.

 

پيشنهاد انتخاباتي جديد مطهري!

 

علي مطهري نماينده مجلس، در جمعي دانشجويي با اشاره به ديدارش با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: به ايشان پيشنهاد دادم كه فقط براي يك دوره چهارساله بيايند و بعد از سروسامان دادن به امور كشور بروند، اما اگر عده‌اي تصور مي‌كنند كه ايشان قدرت‌طلب‌ است، اشتباه مي‌كنند. كسي كه دو بار رئيس‌جمهور كشور بوده بعيد است قدرت طلب باشد.به گزارش آخرين نيوز، مطهري تاكيد كرد كه منتقدان نظام را نبايد رد صلاحيت كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا