امام جمعه موقت يزد: احياي سنت اعتكاف ، هديه انقلاب اسلامي است


امام جمعه موقت يزد گفت: احياي سنت حسنه اعتكاف ، هديه‌اي بود كه انقلاب اسلامي به مردم مسلمان ايران بازگرداند.

به‌گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام "محمد مناقب" در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه، اعتكاف را از اعمال پرمحتواي اسلامي دانست كه به بركت انقلاب اسلامي ، جامعه بخصوص جوانان هر سال بيشتر از پيش به سوي آن گرايش پيدا مي‌كنند.

وي، زندگي روزمره دنيا را موجب غفلت، افسردگي درون ، از پاي درآمدن فكر و انديشه خواند و افزود: يكي از راه‌هاي بريدن از دنيا، پاك شدن دل و انس با خدا، پناه بردن به مسجد و اعتكاف است.

حجت‌الاسلام مناقب ، در بخش ديگري با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولين نماز جمعه پس از انقلاب اسلامي در ايران ، اظهار داشت: عظمت اسلام در نماز جمعه متجلي مي‌شود، چرا كه تجمع مسلمين موجب ياس دشمنان و استحكام نظام اسلامي است.

امام جمعه موقت يزد اضافه كرد: بركات برپايي نماز جمعه بر همه روشن است و اين همايش بزرگ ديني خرمني از فيوضات الهي است كه‌مسلمانان هر يك خوشه‌اي از آن برمي‌چينند.

حجت‌الاسلام مناقب در ادامه به روز ملي فني و حرفه‌اي اشاره‌كرد و گفت: نياز امروز جامعه در گرو ايجاد اشتغال و انجام كارهاي مختلف است كه‌اين امر مهم توسط سازمان فني و حرفه‌اي بوسيله آموزش آحاد مردم محقق مي‌شود.

وي تصريح كرد: رويكرد جوانان به مدرك گرايي صحيح نيست چرا كه كشور ما نيازمند كارايي عملي است.

امام جمعه موقت يزد افزود: بسياري از فارغ‌التحصيلان بواسطه نداشتن تجربه و آموزشهاي كافي بيكار مانده‌اند و توازن در عرضه و تقاضا وجود ندارد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا