رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان، آموزش و فراهم كردن زير ساخت ها را از عوامل توسعه و گسترش اين رشته ورزشي دانست.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان يزد ، محمد علي شجاعي در مجمع ساليانه هيئت تيراندازي با كمان استان يزد گفت : پتانسيل و ظرفيت هاي خوبي در استان يزد براي توسعه رشته تيراندازي با كمان وجود دارد كه بايد با فراهم كردن زير ساخت ها از اين پتانسيل موجود حداكثر استفاده را كرد .

وي افزود :‌ قطعا مي توان با برنامه ريزي و تلاش شاهد كمانداران يزدي در تيم هاي ملي و حضور آنها در مسابقات آسيايي ، جهاني و حتي المپيك باشيم.

رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان توسعه زیرساخت های ورزشی را لازمه شکوفایی استعدادهای نهفته در جوانان دانست و تصريح كرد : برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان تيروكمان در راستای توسعه علمی و عملی این رشته یک نیاز اصلی است.

شجاعي موضوع استعداد یابی ، برگزاری لیگ های مختلف و توجه به مسابقات تیر و کمان در سطوح سنی پایه را از برنامه های مهم این فدراسیون برشمرد .

وي همچنین به برپایی و ایجاد پنج پایگاه قهرمانی در سطح کشور اشاره کرد که با توجه به موقعیت استان یزد بدون شک یکی از آنها می تواند در یزد راه اندازی شود .

رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان با بیان لزوم فرهنگ سازی در امر گسترش این ورزش در بین دانش آموزان و دانشجویان ، تعامل با بخش صنعت و همچنین امضای تفاهمنامه های همکاری با سایر دستگاه های اجرایی را برای توسعه این ورزش مورد تاکید قرار داد .

وی در پایان با قدردانی از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان و هیات تیر و کمان یزد اظهار امیدواری کرد تا این ورزش جذاب که مورد تاکید آموزه های دینی و فرهنگی است روز به روز گسترش یابد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا