دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان یزد گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم (12 تا 18 اردیبهشت) برنامه های زیادی در یزد اجرا خواهد شد.

اعظم السادات میرجلیلی _ خبرنگار یزدفردا، عباسعلی دانافر در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا، با اشاره به تجلیل از معلمان نمونه استان در هفته معلم، گفت: آقایان محمدابراهیم قانع عزآبادی از ناحیه یک یزد و احمد اکرمی از شهرستان ابرکوه به عنوان دو معلم نمونه کشوری در سال جاری انتخاب شدند که در هفته معلم تجلیل می شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته 30 معلم نمونه استانی و 305 معلم نمونه منطقه ای شامل شهرستان ها، مناطق و نواحی نیز تجلیل خواهند شد.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان یزد با اشاره به اینکه از 12 تا 18 اردیبهشت ماه به نام هفته معلم نامگذاری شده است، اظهار داشت: روز پنج شنبه 12 اردیبهشت ماه به نام معلم و ایثار و شهادت نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: حضور بر تربت سومین شهید محراب و گلباران و عطرافشانی قبور شهدا بویژه شهدای فرهنگی از برنامه های اولین روز از این هفته است.

دانافر افزود: روز جمعه به نام معلم ، مدرسه و جامعه منتظر نامگذاری شده که شرکت در برنامه تربیت مهدوی و دعای ندبه در آموزشگاه دبیرستان شاهد ناحیه یک و شرکت فرهنگیان در مراسم عبادی - سیاسی نماز جمعه از برنامه های دومین روز است.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان یزد با اشاره به نامگذاری سومین روز از هفته معلم با عنوان معلم ، دانش آموز و تحکیم خانواده ، گفت: در این روز مراسم سپاس از معلم در دبیرستان شاهد پسرانه ناحیه دو برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه 15اردیبهشت ماه به عنوان معلم و شهید مطهری نامگذاری شده که دیدار با خانواده شهدا بویژه شهدای فرهنگی از مهمترین برنامه این روز است.

دانافر افزود: روز دوشنبه به نام معلم و پیشکسوتان تعلیم و تربیت که در این روز همایش استانی نکوداشت مقام معلم در تالار معلم دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید پاکنژاد به منظور تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان استانی و فرهنگیان استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: روز سه شنبه به نام خدمات متقابل معلم و انقلاب اسلامی و روز چهارشنبه آخرین روز از هفته معلم نیز به نام معلم، بصیرت و بیعت با ولایت در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان یزد دیدار با یادگاران تعلیم و تربیت در منزل فرهنگیان و پیشکسوتان و دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت کتب شهید مطهری، عیادت از بیماران فرهنگی ، تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی – هنری – ورزشی را از دیگر برنامه های هفته معلم برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا