موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) به پشتیبانی زورخانه ثامن الحجج(ع)شهرزارچ می آید

خوشنویس خبرنگار یزد فردا:موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) به پشتیبانی زورخانه ثامن الحجج(ع)شهرزارچ می آید

حاج محمود عظیمی نیا سرپرست موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع)منطقه مرکز کشوربه همراه محمدحسین ارزانش (رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان یزد) و جمعي از مسئولين بخش زارچ به منظور بررسی وضعیت ورزش زور خانه ای و پهلوانی از زورخانه ثامن الحجج(ع) شهر زارچ بازديد كردند.

عظيمي نيا در زورخانه ثامن الحجج (ع)زارچ در جمع مسوولان، ورزشکاران و مردم علاقه مند ضمن ابراز خرسندی از این ديدار و حضور در زارچ ابراز داشت: شهرزارچ شهري با پتانسیل بالا در ورزش های باستانی و زورخانه ای است .

وی با اشاره به حرکت های نمایشی ورزشکاران بیان کرد که این ورزشکاران نشان دادند که زارچ در ورزش زورخانه ای هم دارای پتانسیل بالا است و این مسوولیت مدیران ورزشی را چند برابر می کند تا برای این عزیزان برنامه ریزی دقیق و آینده نگری کنند. سرپرست موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع)منطقه مرکز کشورخاطر نشان کرد: ورزش باستانی از جمله ورزش هایی است که با دین و مذهب و زندگی و باورهای مردم عجین شده لذا باید با فراهم کردن امکانات زمینه رشد آن را فراهم و آن را برای نسل های بعد حفظ نماییم.

ایشان هدف از این بازديد را بررسی وضعیت ورزش زورخانه ای شهرزارچ وخداقوت گفتن به ورزشکاران دانست و قول مساعد در زمینه پرداخت اعتبارات  لازم به این زورخانه را  داد.

درادامه محمدحسین ارزانش (رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان یزد) اظهار کرد: گود زورخانه حکایت از اعتقادات و باورهای دینی مردم دارد و این هشت ضلعی حکایتی است از پایبندی به مناسبت‌های اسلامی که باید در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر با کمک های دولت و حضور بخش خصوصی شاهد ساخت و ساز زورخانه در اکثر نقاط استان بوده ایم ،تصریح کرد: وجود زورخانه بخاطر اهداف ارزشی و معنوی زیادی که دارد با فرهنگ مردمان دارالعباده یزد عجین شده است .

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان ادامه داد: بدون شک وجود زورخانه و ورزشکاران باستانی می تواند در ترویج فرهنگ دینی ومعنوی موثر باشد .

وی گفت: زورخانه محل ترویج ارزش های اخلاقی، پهلوانی و جوانمردی است و بایدبا همت بیشتر مردم این ورزش در همه مناطق فراگیر شودو درپايان از حمایت موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) از این رشته ورزشی قدردانی كرد.

محمدجواد اديب دبير هيئت پهلواني و زورخانه اي بخش زارچ نیز در این مراسم ضمن خوشامدگويي به حضار، گزارش کاملی از عملکرد این زورخانه در سال گذشته و همچنین چگونگی روند کار در سال جدید و برنامه ریزیهای زورخانه ثامن الحجج(ع)جهت نونهالان و نوجوان و جوانان در تابستان امسال ارائه کردو از زحمات بي دريغ عظيمي نيا سرپرست موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع)،ارزانش (رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان یزد) سلماني(رييس هيئت پهلواني و زورخانه اي زارچ ) بابايي( سرپرست موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع)زارچ)،مسئولين بخش زارچ، پهلوان محسن دهقان (مربي زورخانه)، رضا دهقان(مرشد زورخانه)و همه ورزشكاران و پيشكسوتان ورزش زارچ تشكر كرد.

در جریان این بازدید ورزشکاران باستانی کار با اجرای حرکات زیبای این ورزش که با هنر نمایی مرشدومياندارهمراه بود حاضران را به وجد آوردند .

 

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا