مديركل ورزش و جوانان استان يزد گفت : ورزش پهلواني و زورخانه اي در استان يزد از گسترش و توسعه چشمگيري برخوردار بوده و به عنوان قطب ورزش باستاني در كشور شناخته مي شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان يزد ، عباس دهقان در زورخانه پهلوان تختي يزد در جمع ملي پوشان پهلواني و زورخانه اي كشورمان گفت : استان يزد در ورزش باستاني بسيار خوب ظاهر شده و در كشور از اين استان به عنوان الگو در اين ورزش ياد مي شود.

وي افزود : در استان يزد در فراهم كردن زير ساخت ها و قهرمان پروري كارهاي ارزنده اي صورت گرفته و با برنامه ريزي اين رشته ورزشي در سطح استان توسعه يافته است. 

مديركل ورزش و جوانان استان يزد خاطرنشان كرد : با همت رئيس هيئت پهلواني و زورخانه اي و حمايت هاي مسئولين استان در چند سال اخير تعداد زورخانه هاي استان به 61 باب زورخانه افزايش يافته است.

 دهقان بر توسعه ورزش باستاني تاكيد و اضافه كرد : ورزش باستاني ريشه در اعتقادات مذهبي و ملي ما ايرانيان دارد و بايد با برنامه ريزي زمينه هاي پيشرفت و توسعه ورزش باستاني را در سطح ملي و بين المللي فراهم كنيم .

وي با تقدير از مسولين هيئت باستاني استان يزد در برگزاري هرچه بهتر اردوي تيم ملي پهلواني و زورخانه اي كشور در يزد ابراز اميدواري كرد : ملي پوشان كشورمان در مسابقات جام جهاني مدال هاي رنگارنگي كسب كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا