گروه موسیقی" راز" به سرپرستی علی امیدی سه رتبه برترجشنواره موسیقی حماسی و محلی خلیج فارس را کسب کرد.

سرپرست گروه موسیقی" راز" در گفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری استان یزد گفت: گروه موسیقی سنتی "راز" با دو قطعه ضربی ـ آوازی و تصنیف "دریای امید" با شعرسهراب دهقان در این جشنواره شرکت کرده بود که توانست سه رتبه برتر را برای استان یزد به ارمغان بیاورد.

علی امیدی که دیپلم افتخاربرترین آهنگسازهمه بخش های این جشنواره را به دست آورده است افزود: رتبه اول بخش موسیقی سنتی جشنواره به گروه " راز" تعلق گرفت و نیوشا بریمانی نوازنده کمانچه و از اعضای این گروه نیز رتبه اول برترین نوازندگی این جشنواره را به خود اختصاص داد.
آهنگساز و تنظیم کننده گروه موسیقی راز با اشاره به این که این گروه با هفت نفردر این جشنواره شرکت کرده بود ادامه داد: اعضای گروه عبارتند از؛  خواننده: مصطفی محسن زاده، نوازنده کمانچه: نیوشا بریمانی، سنتور: علیرضا افروز، مراژ: احسان توکل، تنبک: مصطفی امیدی، دف و سازهای کوبه ای: محمد نصیری زاده و نوازنده تار: علی امیدی.
وی اظهار داشت: بیش از ۳۵ گروه موسیقی از سراسر کشور آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده بودند که ۱۲ گروه در بخش مسابقه و ۸ گروه در بخش جنبی به مرحله نهایی راه یافتند.
به گفته امیدی داوری آثاربرعهده دکتر پیروزارجمند، دکتر حمید عسکری، دکتر افشار و هنگامه اخوان بود.
علی امیدی بهمن ماه 91 نیزموفق به کسب رتبه دوم بخش آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی بیست وهشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجرشده بود.
همچنین اسفند ماه سال گذشته کنسرت موسیقی همنوازان " راز" به سرپرستی علی امیدی وهمکاری حوزه هنری استان در یزد اجرا شد که این آثار به زودی توسط حوزه هنری یزد منتشر خواهد شد. ‌            نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی و محلی خلیج فارس 27 تا 29 فروردین ماه امسال درتالار خانه شهر کرمان برگزار شد.                                                                                                 سومین جشنواره بین المللی فرهنگی ـ هنری خلیج فارس اول تا دهم اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور و آیین پایانی آن در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا