مدیرکل ورزش و جوانان استان يزد ، ظرفیت استان برای توسعه ورزش سوارکاری را بالا ارزیابی کرد و خواستار ایجاد زیرساخت های لازم جهت توسعه این ورزش شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان يزد ، عباس دهقان در روز جمعه 30 فروردين ماه در مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری استان يزد گفت: سوارکاری یکی از رشته های پرطرفدار در میان مردم استان يزد است و ظرفیت برای توسعهو تقویت آن در سطح استان وجود دارد.

وي افزود :  رشته سوارکاری یکی از رشته های پر هزینه است كه  با فرهنگ سازی و تبلیغات لازم می توان مردم را به سوی این ورزش سوق داد.

مديركل ورزش و جوانان استان يزد همگاني كردن اين رشته ورزشي را از ديگر راه هاي توسعه اين ورزش عنوان و تصريح كرد : مي توان با راه اندازي يك مكان آموزشي در پارك هاي سطح شهر مردم را بيشتر با اين رشته ورزشي آشنا كرد.

دهقان با اشاره به پتانسیل های بالای موجود در استان برای توسعه این ورزش، افزود: تعامل با دستگاه هایی که به نوعی در اشاعه فرهنگ سوارکاری تاثیرگذارند مانند آموزس و پرورش، صداو سیما و سایر ارگان ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیاری از چالش های پیش روی این ورزش را منتفی کرده و باعث بالندگی ورزش سوارکاری استان خواهد شد.

وي اظهار داشت: هيئت سواركاري استان اقدامات ارزشمندي را در توسعه و گسترش اين رشته ورزشي انجام داده و اكثر شهرستان هاي استان از باشگاه سواركاري برخوردارند.

لازم به ذكر است در پايان اين مجمع احمد زارع پور اشكذري با كسب 15 راي از 17 راي ماخوذه به عنوان رئيس هيئت سواركاري استان يزد انتخاب شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا