حضرت ایت الله احمدی فقیه یزدی در پیامی درگذشت استاد اقا حسین فخرادینی را تسلیت گفتند

«إنّا لله و إنّا إلیه راجعون»

رحلت جناب زبدة الأخیار و عماد الأعلام، معلّم معلّمان و دبیران، استاد حاج آقا حسین فخرالدّینی (رضوان الله تعالی علیه) که عمری را در خدمت پیشرفت علم و دانش با تربیت و معیارهای ارزشی و اسلامی گذراند، موجب تأثّر و تألّم بسیار شد.

آن فرهیخته وارسته، بحق، از برجستگان تعلیم و تعلّم و پژوهش و تربیت کشور و البتّه دارالعباده یزد، محسوب می‏شد، که از ثمرات تلاش ها و زحمات ایشان، پرورش بسیاری از بزرگان و دانشوران، از جمله عالمان بزرگ دینی بوده است. در این میان، آن مرحوم از ارتباط خدمتی با مردم متدیّن نواحی مختلفی از استان، غافل نبود و به این مهم نیز، عنایاتی بس ستودنی، معطوف و معمول می‏داشت.

تعهّد ایشان در طول عمر شریفش در ارتباط ویژه و همکاری با آیات معظّم شهید صدوقی و حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یزدی و حاج آخوند ملّا احمدﮮ فقیه (قدّس سرّهم) و دیگر علما و روحانیّت،
مثال زدنی است، به خصوص با عالم زاهد پارسا و نیکو سیرت آقا حاج میرزا سیّد حسین صدرالسّاداتی
(از یاران صدّیق امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی و مورد اعتماد و منصوب امام راحل در جایگاه امامت جمعه و مراجعات دینی مردم متدیّن)، آن مرحوم، سالیانی منشاء خدمات بوده‏اند.

فقدان این شخصیت برجسته را به تمام دوستداران علم و کرامت و فضیلت و فرهنگ، و خانواده بزرگوار و اخوی مکرّم ایشان، تسلیت می‏گویم. خداوند منّان، ایشان را غریق رحمت‏های خاصّ خود قرار دهد إن شاء الله تعالی.

میرزامحمّدحسین احمدی فقیه یزدی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا