شبکه ایران هم نوشت:همایش روز پنجشنبه تجلیل از خدمتگزاران سفرهای نوروزی در حالی انجام شد که نه تبدیل به میتینگ انتخاباتی شده بود و نه حتی خبری از حضور برخی اطرافیان رئیس جمهور همچون مهندس مشایی در آن بود.

 

ایران-حنیف حسین ستاریان:همایش تجلیل از فعالان ستادهای سفرهای نوروزی روز پنجشنبه در حالی با حضور اقشار و صنوف مختلف فعال در زمینه سفرهای نوروزی از سراسر کشور در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی برگزار شد که طی یک هفته اخیر رسانه‌های مخالف دولت و برخی سیاسیون، فضایی سنگین در خصوص برگزاری آن به وجود آورده بودند و حتی منجر به ورود برخی از مراجع عظام به این موضوع و موضعگیری ایشان پیرامون آن گردیدند.

 

 این همایش با هدف تقدیر از اقشار مختلف مردم که در ایام نوروز از آسایش و راحتی خود و خانواده‌هایشان زده بودند و به خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی اشتغال داشتند، برگزار شده بود؛ چرا که آنان نیز در ایجاد رکورد بی‌سابقه 140 میلیون نفر سفر در نوروز سال 92 نقشی بسزا داشتند.

 

در این بین باید به این نکته مهم اشاره کرد که توجه به حماسه‌سازان نوروز سال 92 از آن جهت اهمیتی مضاعف می‌یابد که بدانیم دشمن طی چند ماه گذشته تلاش کرده به وسیله امپراتوری رسانه‌ای خود و به واسطه برخی نارسایی‌های معیشتی و اقتصادی، یأس و دلسردی را به فضای افکار عمومی جامعه ایران القا و پمپاژ نموده و از فراگیر شدن روحیه امید و نشاط جلوگیری نماید.

 

این در حالی است که دقیقاً و در اوج فشارهای روانی و اقتصادی دشمن برای ایجاد نا‌امیدی در ملت بزرگ ایران، نوروز سال 92 مقارن شد با ثبت رکورد بی‌نظیر گردشگری در سطح کشور که قطعاً یکی از مؤلفه‌های مهم و قابل توجه در ارزیابی میزان نشاط و پویایی یک جامعه است.

 

اما این مهم رقم نخورد، مگر با تلاش تمام صنوف و اقشار مختلف با انجام سفرهای نوروزی و البته با مدیریت و زحمات مسئولان مربوطه. حال در این شرایط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای توجه ویژه به دغدغه رهبر فرزانه انقلاب تصمیم گرفت به واسطه رکورد و حماسه بی‌نظیری که در اوج فشارهای دشمن رقم خورده از دست‌اندرکاران مردمی این مهم در حضور رئیس جمهور تقدیری درخور به عمل آورد.

 

رسانه‌های مخالف دولت اما از چند هفته پیش با تمرکز بر روی این مراسم مهم که دقیقاً بر‌اساس آنچه توضیح داده شد در جهت منافع و امنیت ملی است تلاش می‌کنند مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی را میتینگ انتخاباتی دولت وانمود کرده و با دروغ‌پردازی درباره محتوای این مراسم و تاکید بر واژه‌هایی همچون «اسراف در بیت‌المال» و «سوء‌استفاده از امکانات دولتی به نفع یک جریان خاص» حساسیت برخی دلسوزان را برانگیزند. آن هم مراسمی که متولی اصلی برگزاری آن، خود مدال افتخار مشاورت یکی از برجسته‌ترین مراجع عظام را بر سینه دارد.

 

این روش مسبوق به سابقه رسانه‌ای البته تا حدودی موثر واقع شده و برخی افراد که در دلسوزی آنان نسبت به انقلاب و کشور شائبه‌ای وجود ندارد، وارد میدان شده و قبل از برگزاری این مراسم انتقادات شدیدی را متوجه آن کردند.

 

در این میان متاسفانه برخی فعالان سیاسی، فرهنگی، دانشجویی، مذهبی و حتی برخی آیات عظام و مراجع محترم نیز موضعگیری کرده و دولت را بابت برگزاری این مراسم مورد سرزنش قرار دادند.

اما روز پنجشنبه و بعد از برگزاری این مراسم و در حالی که این همایش تبدیل به مراسمی جهت تجدید بیعت صنوف مختلف مردم با ولایت و انقلاب شده بود، رسانه‌هایی که طی روزهای قبل شدیدترین حملات خود را به واسطه برگزاری این همایش متوجه دولت کرده بودند، در سکوتی فراگیر و عجیب فرو رفتند.

 

همایش روز پنجشنبه تجلیل از خدمتگزاران سفرهای نوروزی در حالی انجام شد که نه تبدیل به میتینگ انتخاباتی شده بود و نه حتی خبری از حضور برخی اطرافیان رئیس جمهور همچون مهندس مشایی در آن بود.

 

رئیس جمهور نیز در این همایش هیچ سخنی درباره انتخابات به زبان نیاورد و حتی به جای عبارت معروف «زنده‌باد بهار» از عبارت «زنده‌باد عدالت و زنده‌باد ایران» استفاده کرد تا بهانه را از دست بهانه‌گیران بگیرد، اما در این میان عواقب اخروی و دنیوی تهمت‌زنی‌های بی‌قاعده بر دوش رسانه‌های مخالف دولت سنگینی می‌کند.

 

اما آنچه از ایجاد حاشیه‌سازی پیرامون همایش روز پنجشنبه قابل عبرت و توجه ویژه است آن‌که رسانه‌های ضد‌دولتی در موارد مختلف با تحریک احساسات و عواطف برخی دلسوزان باعث می‌شوند آنان وارد میدان‌هایی شوند که ابعاد و مختصات دقیق و مشخصی ندارد.

 

در این میان باید تاکید کرد جایگاه مرجعیت ایجاب می‌کند حضرات آیات مراجع بیش از سایرین در ورود به چنین میادینی دقت و وسواس به خرج دهند. هرچند غالباً این‌گونه بوده و به حمدالله قاطبه مراجع عظام از دقت نظر بالایی در این خصوص برخوردارند، اما باید یادآور شد که احتمالاً پس از این و با نزدیک شدن به ایام انتخابات، طراحی سناریوهای اینچنینی علیه دولت شدت و حدت خواهد گرفت و این فضا ایجاب می‌کند دلسوزان دقت نظر ویژه‌ای داشته و هدف شیطنت‌های رسانه‌ای و روانی قرار نگیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا