هم زمان با روز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام سید حسین اقا میری ظهر روز گذشته در جمع عزاداران فاطمی سوگواره یاس نبوی در امامزاده جعفر(ع) یزد ، افزود:به برکت اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی ،تا کنون دشمنان در تمامی توطئه های خوب ناکام مانده اند. 
وی ادامه داد: به فضل خداوند متعال و عنایت ائمه اطهار (ع) در جنگ هشت ساله دفاع مقدس دشمنان موفق نشدند حتی یک ذره از خاک میهمن اسلامی را جدا کنند. 
استاد حوزه علمیه قم گفت: این در حالیست که تمام کفر در برابر ایران اسلامی بودند و در گذشته ایران قسمت هایی از خاک کشور جدا شده بود ولی به دلیل اعتقادات مذهبی مردم ایران در جنگ هشت ساله ذره ای از خاک کشور ایران جدا نشد. 
حجت الاسلام آقا میری افزود: این بدلیل اعتقادات و باورهای مذهبی مردم ایران و جانفشانی شهدا بود و لذا اکنون دشمنان تمام توان خود را به تخریب باورهای اعتقادی مردم ایران گذاشته اند. 
وی ادامه داد: یکی از این تخریب دشمنان ایجاد نفاق و دروغگویی در جامعه است و هنگامیکه نفاق اخلاقی ایجاد شد بعد از آن نفاق اعتقادی نیز بروز خواهد نمود. 
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح فراز هایی از خطبه فدکیه حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: حضرت زهرا (س) تمام زندگی خود را در راه ولایت و دفاع از حریم امامت صرف نمود .
حجت الاسلام آقای میری افزود: در راه دفاع از ارزشها و اعتقادات باید زندگی سراسر مشق بی بی دو عالم را سر لوحه کارهای خود قرار دهیم چرا که در راه دفاع از حریم ولایت از جان خویش نیز گذشت. 
وی ادامه داد: بر همه ما این وظیفه سنگینی می کند که بایدپاسدار خون شهیدان باشیم و ضمن الگو قرار دادن زندگی ائمه اطهار(س) در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم
استاد حوزه علمیه قم گفت: تا زمانی که به حریم ولایت و ریسمان اسلام و توکل به خداوند چنگ زنیم هیچ قدرتی نمی تواند حتی ذره ای خطر و مشکل برای کشور ایران اسلامی داشته باشد و در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم بود. 

نوحه خوانی و سینه زنی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود و ابتدای ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی نیز خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) قرائت شد.
گفتنی است ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی برای چهارمین سال متوالی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان بر گزار می شود.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا