مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: این مجموعه سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته و با توجه به محدودیت نیرو و امکانات بیش از 78 میلیارد ریال اموال منقول و غیر منقول به فروش رسیده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد " منصور طالبی " افزود: از این میزان 77 میلیارد ریال اموال منقول و بقیه غیرمنقول است که در مقایسه با سال قبل به ترتیب 71 و86 درصد رشد داشته  است.

وی میزان درآمد حاصله از فعالیت این مدیریت در سال 91 را حدود هفت میلیارد و 760 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: کالاهای قاچاق، متروکه، ضبطی و غیره  که از سوی دستگاههای ذی صلاح تحویل این سازمان می شود تحت عنوان اموال منقول با برگزاری مزایده به فروش می رسد و درآمد حاصل از آن به خزانه دولت واریز می شود.

وی بسته سیاسی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی را نقشه راه سازمان برای رسیدن به موفقیت دانست و آن را سرلوحه عملکرد  مدیریت در سال گذشته برشمرد و گفت: در این راستا، یک باب انبار جهت برگزاری بهینه مزایده های اموال منقول و شفاف سازی عملیات فروش مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی برگزاری جلسات مستمر با گمرک، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، دادستان عمومی و  انقلاب، استاندارد، ثبت اسناد و املاک و غیره به منظور رفع مشکلات و موانع پیشرو سازمان در استان و ارتباط مناسب و مداوم با مشتریان و مراجعین و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات ارائه شده درجهت بهبود وضعیت خدمت رسانی را از جمله دیگر اقدامات بیان کرد.

طالبی، استمرار حرکت روبه رشد را در اولویت برنامه های مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی در سال جاری بیان کرد و گفت: امسال با تقویت ظرفیت ها و امکانات و پیگیری اصلاح چارت تشکیلاتی مدیریت در جهت تحقق بیشتر اهداف سازمانی تلاش خواهیم نمود.

وی تعامل سازمان با مسئولان استان را مطلوب ارزیابی نموده و اختصاص مبلغ یک هزار و 200 میلیون ریال از اعتبارات استانی بر ای خرید انبار کالا را از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری و هیات دولت بیان کرد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است و موافقتنامه مربوطه نیز مبادله شده و درمرحله تخصیص اعتبار می باشد.

وی همچنین از اختصاص یک قطعه زمین به مساحت سه هزار و  500 مترمربع برای احداث ساختمان اداری اموال تملیکی استان خبر داد و افزود: مراحل تهیه طرح اجرائی آن دردست اقدام است.

این مسئول عملکرد آن مدیریت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد مدیریت مورد رضایت  و توجه مسئولین استانی قرار گرفته و دراین راستا تقدیرنامه هایی نیز از سوی استاندار و فرماندار یزد اعطاء شده است که نشان از توجه خاص آنها به وضعیت سازمان دراستان می باشد.

وی با بیان اینکه وظایف و مسئولیت های جدیدی در قالب قانون جدید امور گمرکی و لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اموال تملیکی محول خواهد شد، گفت: درصورت تأمین اعتبار، امکانات و نیروهای مورد نیاز و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر با دستگاههای متولی ، این مدیریت آمادگی دارد تا مسئولیت ها و وظایف قانونی جدید را به نحو احسن به مرحله اجرا گذارد.

این مقام مسئول کمبود نیروی انسانی متخصص، امکانات و اعتبارات را از جمله مشکلات اموال تملیکی یزد بیان کرد و اظهار داشت: در سال 92 باتوجه به جذب و استخدام نیروهای مورد نیاز و امکان واگذاری بیشتر وظایف براساس تخصص وکارائی پرسنل و تعامل و هماهنگی بیشتر با دستگاههای مرتبط، انشاء ا... این مدیریت از وضعیت بهتری نسبت به سنوات قبل برخوردار و امورات جاری را به نحو شایسته تری به انجام خواهد رساند . 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا