امام جمعه موقت محمدآباد يزد گفت: توان فعاليت و سلامت فكر و تدبر از جمله صفات يك استاندار است.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدكاظم مدرسي بيان داشت: در شرايط كنوني مديريت يك امر اجتناب ناپذير مي‌باشد و درهر جامعه اي چنانچه يك مدير توانا همراه با حكم روشني وجود نداشته باشد آن جامعه به نحو مطلوب و كامل اداره نخواهد شد.

وي در ادامه گفت: با توجه به اعتبارات رياست جمهوري و اعتباراتي كه در پايان سال بايست جذب استان شود، چنانچه مجموع بخشهاي متنابهي از اين دو اعتبار بخاطرنبودن مديريت منسجم در استان جذب استان نشود، ضرورت انتخاب استاندار با حكم رسمي احساس مي‌شود.

امام جمعه موقت محمدآباد با اشاره به سخن حضرت علي (ع) مبني بر اينكه آرائ خود را با يكديگر ضميمه كنيد و رشته ضميمه شدن آراء در دست الهي است و ثواب در پرتو اين ضميمه شدن بدست مي‌آيد گفت: ‌شخصيتهاي سياسي كه در انتخاب استاندار نظرشان كار گشا و راهنما مي‌باشد و مي‌توانند نقش مشاور را داشته باشند چنانچه با ايشان مشورت نشود اين انتخاب نتيجه بخش نيست.

وي در خصوص صفات و ويژگيهاي يك استاندار تصريح كرد: يك استاندار بايست يك مدير خوب در جامعه اسلامي باشد و يك مدير خوب در جامعه اسلامي بعد از اقتدار بايد داراي تدبير، سابقه خوب ،‌توان فعاليت،‌سلامت فكر و روحيه پيروي از مقام ولايت و غمخواري با مردم باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمين مدرسي خاطر نشان كرد :‌چنانچه ويژگيهاي بالا در يك روحاني وجود داشته باشد و بتواند با انجام وظايف به گونه‌اي كه عزت دين و دنيا و روحانيت را در پي داشته باشد انتخاب روحاني به عنوان استاندار مانعي ندارد.

امام جمعه موقت محمدآباد يزد در پايان تاكيد كرد: اگر اين ويژگيها در فردي وجود نداشته باشد، نمي‌تواند به نحو مطلوب وظيفه‌اش را انجام دهد و چنانچه در روحاني اين صفات كمرنگ باشد يا وجود نداشته باشد انتخاب روحاني به عنوان استاندار طبعا ضررش بيشتر است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا