مسجد جامع ولي‌عصر مهريز با وسعت 5 هزار مترمربع و زير بناي يك هزار و 400 مترمربع در مركزيت شهر مهريز قرار گرفته و به عنوان مكان دائمي براي برگزاري نمازجمعه شهرستان مهريز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به نقل از یکی از اعضای ستاد نماز جمعه مهریز، تمامی شیرهای آب سرویس های دستشوئی مسجد جامع ولیعصر( مکان برگزاری نماز جمعه) به سرقت رفت.

اصغر شفیع که در جمع نمازگزاران این هفته نماز جمعه مهریز این توضیحات را بیان می کرد، گفت: برای هشتمین بار پیاپی در چند سال گذشته، تمامی شیرهای آب سرویس های دستشوئی مسجد جامع ولیعصر مهریز که مکان دائمی برگزاری نماز جمعه می باشد به سرقت رفت.

وی ادامه داد: تا کنون چندین بار با این مشکل مواجه شده ایم و یکی از دلائل اصلی این اتفاق خراب نمودن قسمتی از دیوار گلی مسجد در ضلع جنوبی زمین مسجد است که بارها توسط افراد معلوم الحال رخ داده و متأسفانه علیرغم پیگیری های فراوان به جهت عدم پیگیری و کوتاهی مسئولین ذیربط در زمینه برخورد جدی و مناسب با مسببین این تعدی و تعرض به زمین ملکی مسجد، مجدداً شاهداین اتفاق هستیم.

وی همچنین برخورد جدی و قانونی را با مسببین و متعدیان به حریم این مسجد که یادگار سومین شهید محراب آیت الله شهید صدوقی است،خواستار شد.

شفیع افزود: در چند سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، با کمک اهالی و شهروندان و نیز خیران محترم در جهت عمران و آبادنی و رفع کمبودهای مختلف این مسجد هزینه شده ولی برخی افراد معلوم الحال، بدون دلیل قانونی و موجه، حریم مسجد را مورد تعدی قرار می دهند.

وی از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و نیز مسئولین و دستگاههای ذیربط و متولی خواست با این موضوع به شدت برخورد نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا