70 درصد تصادفات رانندگي در يزد به علت خطاي راننده حين استفاده ازتلفن همراه است
يزدفرداـ رئيس پليس راهنمايي و رانندگي يزد 70 درصد تصادفات رانندگي در اين استان را خطاي راننده حين استفاده از تلفن همراه عنوان كرد.
به گزارش يزدفردا، سرهنگ ”ابوالقاسم محمدطاهري “‌رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان يزد در گفتگو با خبرنگارپليس اظهارداشت: به منظور ارتقاء انضباط ترافيکي و آشنايي بيشتر مردم با قوانين رانندگي و يک سري از تخلفات رانندگي که مي تواند در کاهش تصادفات و جلوگيري از آنها نقش به سزايي را داشته باشد بروشور و تراکت به کمک دبيرخانه شوراي هماهنگي ترافيک استان يزد چاپ کرده ايم تا در اختيار مردم قرار گيرد .

 وي در مورد اين بروشورها گفت : اين بروشورها هر هفته به يک موضوع از تخلفات رانندگي پرداخته و در اين زمينه آموزش و تذکر داده شده و فرهنگ سازي صورت مي گيرد .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي يزد در مورد توزيع اين بروشورها تصريح کرد: اين بروشورها به تمام ادارات دولتي ارسال مي شود تا همه کارمندان نيز توجيه شوند و بصورت يک کاغذ تبليغاتي بين رانندگان در سطح شهر پخش مي شود. اين کاغذهاي آموزشي داراي شماره سريالي است که در پايان هر ماه به تعداد 5 نفر به قيد قرعه جوايز نويسي اهدا مي شود .

سرهنگ محمدطاهري در مورد اين طرح افزود : بعد از يک هفته که روي اين موضوع تبليغ شد شروع به اعمال قانون کرده و با متخلفان برخورد قانوني مي کنيم.در ادامه ، هفته بعد از موضوع اول به موضوع ديگري پرداخته و مانند موضوع اول بعد از يک هفته تبليغ ، آموزش و فرهنگ سازي ، با متخلفان برخورد مي کنيم .

وي ادامه داد : ضمن اينکه موضوع قبلي را در دستور کار داريم حساسيت بيشتري را نيز نشان خواهيم داد واين موضوعات هر هفته ادامه داشته و تا پايان سال بدان خواهيم پرداخت .

سرهنگ طاهري گفت :اولين موضوع که از سوم تير ماه آغاز شده استفاده از تلفن همراه حين رانندگي بود که طبق آمار گرفته شده 70 درصد تصادفات رانندگي به علت خطاي راننده بوده است .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي يزد در مورد برخورد با موتورسواران متخلف بيان داشت :در تقاطع ها و چهارراه هايي که موتورسواران متخلف از چراغ قرمز عبور کرده و متواري مي شوند شماره پلاک اين موتورسيکلتها يادداشت شده و پس از استعلام مبلغ 70 هزار تومان جريمه نقدي مي شوند .

وي ادامه داد : اين برگ جريمه ها با هماهنگي اداره پست به آدرس منزل صاحب موتور ارسال و در سابقه تخلفات آنها نيز ثبت مي کنيم در ضمن با مقامات قضائي هم هماهنگي هاي لازم را کرده تا نسبت به احضار متخلف به دادسرا برخورد قانوني لازم را انجام دهند .

سرهنگ محمدطاهري در پايان ضمن ابراز اميدواري مبني بر اينكه مردم توجه خاصي به مقررات راهنمايي و رانندگي داشته باشند ،‌گفت : مردم مي توانند تا هر نوع پيشنهاد و راهکاري که باعث حل مشکل ترافيک و کاهش تصادفات شود را بصورت مکتوب به اداره راهنمايي و رانندگي يزد واحد آموزش و فرهنگ ترافيک ارسال کنند و ما آماده استقبال از نظرات آنها هستيم

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا