تاکنون قریب به 395 هزار نفر از مسافرین، از پست‌های نوروزی هلال احمر استان یزد راهنمایی گرفته اند که این راهنمایی با استفاده از قریب به 288 هزار انواع بروشور، کیف امدادی، کیف مقوایی کمک های اولیه، نقشه‌های استان و شهرستانها صورت گرفته و بیش از 250 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد در 22 پست نوروزی استان در این طرح همکاری می کنند.

مسوول ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزی جمعيت هلال احمر استان یزد اشاره به اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی از ۲۸ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی گفت: یکی از اقدامات مهم در طرح راهنمایی مسافرین نوروزی آگاه‌سازی مردم و مسافرین نسبت به خطرات ناشی از وقوع سوانح و نحوه مقابله با مخاطرات اعلام کرد.

سيد جواد ميرحسيني خاطر نشان کرد در سال جدید فعالیت های متنوعی در راستای این طرح انجام می شود كه مي توان طرح های سحاب، فضای دوستدار کودک، برپایی خیمه های نماز، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از طریق فضاسازی، ترویج فرهنگ اهداء عضو از طریق بروشور در چادرهای راهنمای مسافرین، طرح ختم قرآن کریم جهت سلامتی مسافرین، ایستگاه سلامت مسافرین و ایستگاه سلامت خودرو  را از جمله آن ها عنوان كرد.

وی پروژه سحاب (سامانه حرکتی امدادی و بشردوستانه) را کمک رسانی سریع و مناسب  به گردشگران ومسافرین اعلام و خاطر نشان کرد در این طرح سعی میشود اعضای جوانان جمعیت هلال احمر اولین گروهی خواهند بود که در حوادث و سوانح حضور و در صورت لزوم به یاری همنوعان خود شتافته  و به ارایه خدمات امدادی و بشردوستانه می پردازند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر احمر استان یزد اعلام کرد تاکنون قریب به 395 هزار نفر از مسافرین، از پست‌های نوروزی هلال احمر استان یزد راهنمایی گرفته اند که این راهنمایی با استفاده از قریب به 288 هزار انواع بروشور، کیف امدادی، کیف مقوایی کمک های اولیه، نقشه‌های استان و شهرستانها صورت گرفته است. وی افزود بیش از 250 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد در 22 پست نوروزی استان در این طرح همکاری می کنند.

سيد جواد ميرحسيني تعداد مراجعین به خیمه های نماز را 9624 نفر، فضای دوست‌دار کودک 2917 نفر، ایستگاه سلامت خودرو 51 نفرو مراجعین به تیمهای سحاب 22000 نفر اعلام کرد. وي همچنين از توزيع و تكميل بيش از 10 هزار فرم اهدا عضو در اين مدت خبر داد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا