جشن دانش روستای باجگان هرساله با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بافق ، قشرهای مختلف مردم این روستا و روستاهای مجاور با هدف تشویق و ترغیب داش آموزان به کسب مدارج علمی برتر علمی و فرهنگی در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می شود .

رئیس آموزش و پرورش بافق در مراسم جشن دانش روستای باجگان که با حضور فرماندار و  معاون فرماندار بافق و بخشدار بخش مرکزی یزد و جمعی از مسئولان محلی در مسجد النبی این روستا برگزار شد با تبریک آغاز بهار و فصل رویش طبیعت گفت: نوروز ایرانیان همزمان و همراه با آغاز فصل زنده شدن طبیعت است که این موضوع منحصر به فرد می باشد.

محمود خواجه ای افزود: انتخاب ایرانیان روز اول بهار را به عنوان نوروز نشان از کیاست و دانایی آنان دانست .

رئیس آموزش و پرورش بافق تقارن جشن دانش باجگان با ولادت شیخ الرئیس ابوعلی سینا را فال نیک عنوان کرد و گفت: حضور چهره های شاخص علمی و فرهنگی و متخصص این روستا در شهربافق و همچنین استان یزد نشان از تعهد و احترام این افراد به ارزش علم و دانش است .

وی همچنین با برشمردن برخی از ویژگی های روستای باجگان خاطر نشان کرد: این روستا در فاصله ۸۵کیلومتری شهر بافق قرار گرفته است و دارای قدمتی ۵هزار ساله است که درخت چنار ۱۲۰۰ساله آن یکی از جاذبه های منحصر به فرد این روستا است .

خواجه ای بیان داشت : روستای باجگان د رطول ۸سال دفاع مقدس ۱۴شهید تقدیم این انقلاب کرده است که نشان از اعتقاد  و ولایت پذیری مردمان آن دارد.

وی برگزاری جشن دانش  و تجلیل از دانش آموزان و نخبگان در روستای باجگان را مهم دانست و افزود: توسعه و پیشرفت هر کشور مدیون چهرهای شاخص علمی و تولید علم د رآن کشور است .

خواجه ای با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در زمینه ارزش علم آموزی گفت: اگر بخواهیم در تولید علم و حماسه سیاسی و اقتصادی موفق باشیم باید بنیه علمی فرزندان این مرزو بوم را با تشویق ، تقویت کنیم .

وی همچنین  از بزرگان علم و ادب روستای باجگان و افرادی که د راین مراسم همکاری کرده اند تقدیر کرد.

گفتنی است روستای باجگان از دیر باز به عنوان قطب علمی و فرهنگی در سطح منطقه سبزدشت و شهرستان بافق مطرح بوده و نخبگان و فرهیختگان بسیاری را برای جامعه تربیت نموده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا