مدیر عامل سازمان فرهنگی ، ورزشی شهرداری یزد گفت: برای بهره مندی مهمانان نوروزی دارالعباده و دارالعلم یزد از نماز جماعت، محل های برای انجام این فریضه معنوی در محل اسکان مهمانان نوروزی و پارک ها برپا شده است.

خبرنگار یزدفردا، اعظم السادات میرجلیلی-- سید حسن حسینی، مدیر عامل سازمان فرهنگی ، ورزشی شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا، گفت: برای بهره مندی مهمانان نوروزی دارالعباده و دارالعلم یزد از نماز جماعت، محل های برای انجام این فریضه معنوی در محل اسکان مهمانان نوروزی و پارک ها برپا شده است.

 وی ادامه داد: نماز جماعت در چند سال اخیر نیز در تعداد محدودی از پارک های سطح شهر برگزار می شد که با استقبال مسافران نوروزی مواجه گردید لذا در ایام نوروز امسال نیز محلهایی برای انجام فریضه نماز جماعت اول وقت تدارک دیده شده است .

 مدیر عامل سازمان فرهنگی ، ورزشی شهرداری یزد گفت: در کنار این مراسم مشاوره مذهبی نیز برای مردم ارائه می شود و غرفه هایی بصورت نمایشگاه در زمینه ارائه فرهنگ مردم یزد و در یک جمله قنات، قنوت و قناعت در پارک های محل استقرار مسافران برقرار شده است.

 حسینی با اظهار اینکه برنامه های وی‍ژه ای نیز با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ایام فاطمیه تدارک دیده شده که اعلام خواهد شد ،گفت: اقامه نماز جماعت در پارک های سطح شهر یزد از جمله پارک کوهستان، آزادگان، هفتم تیر، غدیر و پارک بزرگ شهر انجام می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد از برگزاری مسابقه پیامکی حجاب برای اولین بار در تمامی اماکن گردشگری یزد خبر داد و گفت: این مسابقه در اماکن گردشگری برگزار می شود و روزانه به ده نفر از برندگان نیز جوایزی اهدا می شود.

 وی ادامه داد: در پارک های سطح شهر یزد رادیو پارک با ترویج فرهنگ قنات ، قنوت و قناعت و معرفی بناهای تاریخی و برنامه های شاد و خوب در حال اجرا است.

 مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد گفت:نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در پارک ها، اقامه نماز جماعت ،ایجاد غرفه فرهنگی ویژه کودکان و .. را برخی از دیگر برنامه های نوروزی این سازمان عنوان نمود.

 حسینی با اعلام اینکه غرفه های فرهنگی و فروش محصولات با نمادهای اسلامی با سی درصد تخفیف به میهمانان نوروزی عرضه می شود ، گفت: استقبال بی نظیر ی از جانب مسافران از این حرکت فرهنگی صورت گرفته و اهداء جوایز به نقاشی هایی با موضوع حجاب به کودکان ، ارائه 5 هزار بسته های مختلف فرهنگی و برگزاری مسابقات گوناگون از جمله برنامه هایی است که در طول ایام نوروز انجام می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا