به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست برنامه ریزی کنگره وحشی بافقی که با حضور معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی یزد ، امام جمعه ،فرماندار، مدیر عامل شرکت سنگ اهن مرکزی و جمعی از مسولان محلی بافق برگزار شد با ارائه گزارشی از برنامه اجرا شده برای برگزاری این کنگره گفت : باید  با برنامه ‌ریزی ، همفکری و حمایت مسولان  کنگره ای در خور شأن وحشی بافقی درشهرستان بافق برگزار شود.

بهرام عبدالحسینی اجرای این کنکره را گامی موثر در معرفی مفاخر کشور عنوان کرد و افزود: استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی شهرستان بافق در این راستا ضروری است .

وی با بیان اینکه بیش از 400مقاله به دبیرخانه علمی این کنگره ارسال شده است  خاطر نشان کرد : زمان  دقیق برگزاری کنگره وحشی بافقی تا پایان فروردینماه اعلام می گردد.

مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان داشت : کتاب نفیس وحشی بافقی نیز که دربرگیرنده اشعار نغز این شاعر پرآوازه است به زودی چاپ و رونمایی می شود.

وی همچنین تصریح کرد: با هماهنگی مسئولان شهرستان بافق دبیر اجرایی این کنگره پس از اعلام نظر مشورتی  ، معرفی می شود.

امام جمعه بافق نیز در این نشست با تقدیر از دست انرکاران برگزاری کنگره وحشی بافقی و فعالیت های انجام شده در این راستا گفت: زنده نگه داشتن یاد بزرگان در سرلوحه سیره ائمه اطهار(ع) بوده و سیر در تاریخ اسلام این نکته را نمایان می سازد که شعرا، ادبا و علما یک جایگاه ویژه و خاصی نزد آنان داشته اند.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر ضروت برنامه ریزی بهتر در برگزاری این کنگره افزود: برنامه های این کنگره به گونه ای اجرا شود که معرفی این شاعر برای جامعه به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

فرماندار بافق نیز در این نشست خواستار ارتقاء سطح  کنگره وحشی بافقی شد و گفت: با توجه به اینکه وحشی بافقی از شاعران تراز اول زمان خود بوده است ، برگزای کنگره این شاعر نیز باید در سطح بالایی انجام شود.

مهدی خاوری به تعویق زمان برگزاری این کنگره اشاره کرد و افزود: به منظور برنامه ریزی بهتر و استفاده مناسب از ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان و نخبگان د رکنگره وحشی بافقی ، ضرورت دارد زمان برگزاری این کنگره به تاریخ دیگری موکول شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با  هماهنگی های  لازم ، این کنگره با حضور مقامات عالی رتبه کشوری با  پیام مقام معظم رهبری آغاز شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نیز د راین نشست با اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری در برگزاری کنگره وحشی بافقی گفت: انتظار می رود همه مسولان به تعهدات خود را برای برگزاری این مراسم عمل کنند.

جواد عسکری افزود: وحشی بافقی شاعر دلسوخته این دیار محدودبه زمان و مکان خاصی نیست و افتخاری برای همه ایرانیان و علاقمندان به شعر و ادب فارس است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا